Apple за кратко загуби оценката си от $1 трилион в четвъртък. Акциите на компанията изгубиха 7 процента, въпреки че производителят на iPhone отчете нови рекордни резултати.
Стратегията на технологичния гигант да се позиционира в още по-висок ценови клас се отплаща, а приходите отново подскачат през третото тримесечие на годината, въпреки че продаденият брой телефони остава без промяна. Приходите се покачват с 20 процента на годишна база до $62,9 милиарда, а печалбата се изстрелва с 31 процента до $14,1 милиарда.
Но предупреждение за по-слаби продажби през следващите месец разтревожи инвеститорите. Apple заяви още, че ще последва примера на останалите компании в бранша и вече няма да съобщава точният брой на продадените телефони. Мениджъри от компанията защитиха решението, като посочиха, че тези цифри вече не са добър индикатор за финансовото здраве, тъй като Apple навлиза все по-силно и в бизнеса с услуги, а продажбите на аксесоари като AirPods и други растат значително и вече са все по-голям дял.Анализатори обаче предупредиха, че за външните лица този ход може да индикира очаквано по-лошо представяне в бъдеще.
Общият брой мобилните телефони продадени от всички световни производители за първи път записа спад през 2017 година. Но стратегията на Apple се отплаща и компанията успява да превъзмогне намаляващото търсене.
През трите месеца до края на септември производителят е продал 46,9 милиона iPhone, минимално повишение от 46,7 милиона, които бяха продадени през същия период на миналата година.
Приходите от услуги достгигната рекордните $10 милиарда през тримесечието. За цялата финансова година на Apple, която за тях приключи това тримесечие, печалбата скача с 23 процента до $59,5 милиарда, а приходите с 16% до $265,5 милиарда.
Въпреки рекордния отчет, акциите тръгнаха надолу след края на официалната търговия, достигайки дъно от 7% преди да започнат възстановяване. Спадът може да бъде обяснен с разочароващата прогноза за Коледния сезон.
Apple заяви, че очаква продажби от между $89 и $93 милиарда. Пред трите месеца до края на миналата година компанията отчете приходи от $88,3 милиарда.
Главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че вижда "макроикономически слабости в някои от развиващите се пазари", като Турция, Индия, Бразилия и Русия.