В последните десетина години почти всяка технологична компания залагаше на един коз за печелене на служители (освен заплатата): работата в "отворен" офис.
Огромни халета с редици бюра бяха превърнати в желано място, където служителите да могат да имат видимост към всеки и общуването да бъде по-лесно.
Източник: iStock
Ново изследване на университета Хардард обаче показа точно обратното - работещите в "отворен" офис избягват директния контакт и предпочитат имейл или онлайн съобщения, за да си "говорят". Другата лоша новина за работодателите е, че отворените пространства намаляват продуктивността.
Източник: Europa.eu
Затова, ако сме работодатели, най-добре да сменим офиса или да предприемем ремонт, с който да се осигурят отделни кътове за работа. Ако пък сме служители и не можем да променим нещата, можем да договорим поне ден в седмицата за работа от вкъщи.