Стартира Националната стажантска инициатива на Съвета на жените в бизнеса в България, която за седма поредна година се провежда с подкрепата на А1. Под надслов "Оставаме в България", тя е специално насочена към представители на поколението Z, които са на стаж във водещи компании-членове на Съвета.
По време на официалното откриване близо 70 стажанти от 10 компании бяха приветствани от Миглена Узунова-Цекова, старши директор "Човешки ресурси" в А1 България и Майя Пейчева-Такева, мениджър "Човешки ресурси" в Hewlett Packard Enterprise (HPE) България. Събитието се проведе онлайн, за да могат стажантите от всички региони на България да се включат пълноценно, както и да присъстват на първото от обученията, посветено на презентационните умения.
- А1 подкрепя Националната стажантска инициатива на СЖББ "Оставаме в България" за седма поредна година.
- Два пъти повече време и близо удвоен брой обучения ще получат стажантите във водещи компании-членове на Съвета.
- Инициативата предоставя на младите хора разнообразни възможности да надградят уменията си чрез специализирани обучения и опит в реална бизнес среда.
Миглена Узунова-Цекова, старши директор "Човешки ресурси" в А1 България, коментира: "Ентусиазмът на младежите за успешен старт на професионалната им кариера среща силна подкрепа сред колегите ми. Тази година предлагаме два пъти повече обучения, с които да надградим знанията и уменията на стажантите. В продължение на два интензивни месеца те ще придобият ценни знания и ще се запознаят от първо лице с реалната бизнес среда във водещите компании в страната. А1 традиционно подкрепя инициативи, с които инвестира в изграждането на следващото поколение професионалисти."
През 2025 г. програмата ще е с удължен срок и в продължение на юли и август близо 70 участници ще преминат през общо 11 обучения. Програмата има за цел да допринесе за личностното и кариерно развитие на младите хора. Затова участниците получават възможност в продължение на два месеца да преминат през единадесет специализирани обучения, сред които презентационни умения, управление на времето, емоционална интелигентност и изграждане на личен бранд в социалните мрежи.
Други от темите, по които младите хора ще могат да натрупат нови знания в рамките на стажа, са насоки за кариерно ориентиране, управление на проекти, развитие на STEM и бизнес симулация "Управление на личните финанси". Освен обученията, младежите ще имат възможност да се включат и в доброволческа акция, с която да засвидетелстват ангажираността си към обществено полезните каузи и устойчивостта.
По време на двумесечната програма младите хора ще имат възможност да посетят пет от водещите компании в страната, членове на Съвета, сред които А1, Hewlett Packard Enterprise, Лидл България, Нестле България, Уникредит Булбанк и Мото-Пфое. Стажантите разполагат с богат избор да се включат в дейностите, които най-добре отговарят на техните професионални интереси и времеви възможности.
А1 подкрепя инициативата за седма поредна година, като част от цялостната стратегия на технологичната компания за подпомагане на кариерния старт и професионалното развитие на младите хора. А1 провежда целогодишна стажантска програма за студенти и ученици от над 20 години, през която до момента са придобили опит в реална бизнес среда над 1500 младежи. След успешно завършване на стажа в А1 над 35% се присъединяват към компанията на постоянна позиция.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова, сателитна и мобилна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения. През 2024 г. A1 България отчита приходи от 820.9 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 340.6 млн. евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с 30 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония и Сърбия, а приходите на Групата за 2024 година възлизат на 5.4 милиарда евро.
Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни, онлайн разплащанията и дигиталните бизнес решения. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil - един от най-големите телекомуникационни доставчици в света.