Тази година Клаудия Шифър отпразнува своята 30-годишнина в модата. Супермоделът наскоро пусна своя колекция грим, публикува книга, създаде заедно с Aquazzura капсулна колекция за обувки и вече има собствена кукла Барби.

Сега нека се върнем в далечната 1987 г., годината, в която блясъкът на красотата на Клаудия Шифър е забелязан от рекламен агент в Дюселдорф, когато бъдещият топмодел е само на 17 години. Първата стъпка към превръщането на Клаудия Шифър в една от най-значимите модни икони в историята е фотосесия, която заснема в Париж.

Височината от 182 см., сините очи и русата ѝ коса не остават незабелязани от дизайнерите на компании като Versace, Dolce & Gabbana, Ralph Lauren и Valentino. Германският супермодел става част от изданията на най-добрите списания и е избрана от Карл Лагерфелд за въплъщение на имиджа на Chanel. Списание Forbs я определя като един от най-търсените модели на всички времена. 30 години по-късо Клаудия Шифър несъмнено продължава да бъде музата на музите. Все още ли се чудите защо?

Ерата на "супермоделите"

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

90-те години в света на модата бяха белязани от появата на т.нар. Голяма шестица или шестте велики модела със статут на знаменитости, които оставиха своята незаличима диря в света на модата завинаги. Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Синди Крауфорд, Линда Евангелиста, Ел Макферсън и Кристи Търлингтън станаха представители на ново поколение звезди, които няма да бъдат забравени.

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Не напразно се счита, че те са най-знаменитите и влиятелни модели на всички времена. Както казва и самата Клаудия Шифър: "супермоделите, каквито бяха преди, вече не съществуват".

Рекорд на Гинес

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Клаудия Шифър влиза в Книгата на рекордите на Гинес с постижението , че над 900 пъти се е появяла на корицата на различни модни списания.

Един (много) печеливш модел

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Пол Марчиано, основател на Guess, заявява, че дънките му никога не биха имали такъв успех в световен мащаб през 90-те, ако германският модел не е позирал с тях. През 2012 г. Клаудия става муза на Chanel, а през годините е била рекламно лице на кампании на Pepsi, Dom Pérignon и Citröen. За последната получава три милиона евро през 1998 г.

Вечната муза

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Ако през 90-те години Джани Версаче популяризира кариерата ѝ и я превърна в икона, заедно с Голямата шестица, то днес Клаудия Шифър все още продължава да бъде вдъхновението на творчески директори като Оливър Рустинг, дизайнер на новите колекции на Balmain.

Активен творец

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Подобно на Наоми Кембъл, Хайди Клум или Синди Крауфорд, Клаудия успя да да се задържи в света на модата и да продължи с неудържимата си професионална кариера. Моделът стартира своя линия за грим, сътрудничи с фирмата Aquazzura, за да създадат заедно капсулна колекция за обувки, стана творчески директор на линията Claudia Schiffer Made by Tse и дори представи фотографска книга, представяща професионална ѝ кариера.

Далеч от обхвата на модата, немският супермодел също работи като продуцент на филми.

Голямо сърце

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Клаудия Шифър от години сътрудничи в борбата срещу бедността и неравномерното преразпределение на ресурсите в световен мащаб. Освен това в момента е посланик на добра воля на УНИЦЕФ.

Неподражаем стил

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Ако ви харесва изчистеният стил на седемдесетте, Клаудия Шифър е вашият източник на вдъхновение. В ежедневието супермоделът обича на залага на облекло, включващо дънки, плетени пуловери и шалове около врата.

Клаудия: Истинската Барби

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на

Клаудия постигна онова, което много малко жени са постигнали в историята: да имат своя собствена реплика в малък мащаб под формата на Барби - мечтата на всяко момиче, което е играло с иконичната кукла. Mattel отпразнува 30-годишнината на германския модел в света на модата, с кукла, вдъхновена от фотографския репортаж от 1994 г. за италианското издание на Vogue, направено от фотографката Елън вон Ънуърт под заглавието: "Клаудия: Истинската Барби".

"Радвам се да ви представя моята собствена кукла Барби, създадена от Barbie Style и вдъхновена от емблематичната Vogue Италия сесия с Елън вон Ънуърт през 1994 г., използвайки една от любимите ми рокли Versace на всички времена", споделя моделът в социалните мрежи.

Публикация, споделена от Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) на