Италианската марка Gucci е най-желаната марка за потребителите в света, ако парите не са проблем за тях.
Така твърди изследване за луксозните марки в света на международната компания Nielsen, цитирано от prontosofia.com.
Според него един от всеки петима потребители на лукс предпочитат Gucci пред която и да е друга марка.
На второ място в класацията са марките Chanel и Calvin Klein.
После идва Louis Vuitton.
Giorgio Armani е на четвърто място, а на пето е Christian Dior. Шеста в класацията е марката Versace.
Преди две години в същата класация Gucci и Armani бяха на първо място. Сега обаче марката Armani е отстъпила две места.
През последните години Gucci брандира с марката си най-различни луксозни продукти - като се започне от парфюми и слънчеви очила и се стигне до аксесоари и бижута.
Изследването показва обаче и спецификите в регионалните вкусове към лукса - в Китай например предпочитат най-вече Chanel, в Русия - Christian Dior, а след това - Versace и Prada.
В Хонконг и Филипините са луди по Louis Vuitton. Японците пък поставят на първо място Hermes.
Доста любопитно е мнението за лукса на американците, тъй като повечето казват, че ако парите не са проблем за тях, не биха си купили никакви луксозни марки. Подобно пренебрежително отношение имат и холандците и норвежците.
В света най-големите потребители на продукти с луксозни марки са жителите на Хонконг и на Обединените Арабски Емирства. В Хонконг, повече откъдето и да било, се пазаруват продукти с марката Gucci.
25 на сто от изследваните потребители в света твърдят, че купуват луксозни марки, защото предлагат много по-качествени от стандартните продукти.
60 на сто пък го правят за социален статус и имидж.
В действителност най-купуваните луксозни марки в света са Calvin Klein, Ralph Lauren и Diesel, тъй като са най-достъпни, пише още проучването.
Според него повечето от потребителите на лукса в света твърдят, че предпочитат родните пред чуждите марки, затова и италианците отдават предпочитание например на MaxMara и Prada.
35 на сто от запалените по лукса казват, че биха си купили маркови мобилни телефони. Затова и Prada и Armani направиха мобилни телефони със своите марки, заключава изследването.