На всички (или на почти) ни се е случвало: отиваме в Zara, H&M или друга марка от категорията на т.нар. бърза мода, купуваме си дреха, която ползваме за специален повод (като сватба например), а после я връщаме в магазина. Просто защото политиката на тези и много други марки го позволява, просто защото нямаме нужда от въпросната дреха, а е готино и да се поносим нещо назаем.
В стремежа си да изглеждат модерни, много хора обаче купуват и дрехи онлайн, само за да ги върнат ден по-късно, след като са заснели перфектната снимка за Instagram.
Според Independent трансформирането на феномена "облекло на деня" в буквално пазаруване е обект на изследване, което установява, че почти един от всеки 10 купувача в Обединеното кралство пазарува онлайн дрехи с намерението да ги носи само за социалните медии.
Мъжете и жените на възраст от 35 до 44 години са основната група, която робува на тенденцията на дрехи само за Instagram снимки, като 17% разкриват, че специално пазаруват дрехи само за перфектните кадри в социалната платформа. Дори има хаштат #OOTD по този повод, който в момента свързва над 200 хиляди публикации в Instagram.
Нарастващият брой купувачи, които връщат дрехите след кратка употреба може да се дължи отчасти и на модела за пазаруване "опитайте преди да купите", който придобива все по-голяма популярност.