Макар много хора да да смятат публикациите в социалните мрежи за пълна загуба на време, има много примери, които доказват, че те могат да са полезни за обществеността, особено ако са направени от известни личности.

Типичен пример за това е Стивън Кинг. Американският писател успя да спаси една рубрика на местен вестник в щата на Мейн (от който щат е и той самият) с няколко поста в своя Twitter акаунт.

Когато Стивън Кинг разбира, че печатният ежедневник Portland Press Herald смята да прекрати рубриката си с литературни ревюта, писателят призовава последователите си в социалната платформа да защитят популярната рубрика, която по думите на Стивън Кинг помага на талантливите писатели от района да си изкарват прехраната.

Но всичко не приключва дотук, защото към призива на писателя се включва и самият вестник, който го предизвиква, че ако успее да убеди своите последователи да купят поне 100 дигитални абонамента за рубриката, Portland Press Herald ще върне ревютата в неделното си издание.

"Търговска презентация? Изнудване? И в двата случая има 71 души, които вече са се абонирали. Дали има из Twitter още 29 кандидата, които искат да го направят? Само питам", пише Стивън Кинг в акаунта си.

Заради призива на писателя от вестника събират не 100, а цели 200 нови абоната за по-малко от 48 часа. Разбира се, Portland Press Herald спазва обещанието си да поддържа активна една от любимите рубрики на Стивън Кинг, който пък не пропусна да благодари на всички, помогнали за спасяването ѝ.