Едва ли има актьор, режисьор или пък продуцент, който да не иска да спечели Оскар. Все пак това си остава най-престижната награда в света на киното.
Не всеки успява да се добере до номинация, какво пък остава за награда. Тази година големият победител сред филмите бе "Анора". Той спечели не само категорията за най-добър филм, но още четири статуетки. Оказва се обаче, че този успех е дошъл не без една голяма инвестиция в размер на 18 милиона долара.
За какво са били похарчени тези 18 милиона долара
Оказва се, че в Холивуд се харчат наистина много пари, когато стане дума за рекламни и маркетинг кампании за филмите, които искат да спечелят Оскар.

Източник: Forum Film
Кадър от "Анора"
Така например се твърди, че едно от студиата е похарчило цели 60 милиона долара. Докато Neon, които стоят за "Анора", са дали 18 милиона долара за маркетинг, дистрибуция и специална кампания, подкрепяща кандидатурата на филма за Оскар.
анкета
Беше ли справедливо раздаването на Оскарите тази година?
Да, напълно 15.6%
Не, за поредна година се изложиха 19.5%
Бяха скучни, нямаше никакви изненади 9.1%
Гледа ли ги някой още тези награди 55.7%
Според Variety, това е три пъти повече от парите, които са били необходими за създаването на самия филм. Но пък са по-малко от онези 20 милиона долара, които Neon са платили за същите цели за "Паразит", който им осигури и първият Оскар.

Източник: Forum Film
Кадър от "Анора"
Изпълнителният директор на Neon, Том Куин, казва, че кампанията им се е съсредоточила изцяло върху поколението Z, а не върху традиционните критици. Така например в Лос Анджелис през ноември миналата година само за един ден се е появил pop-up магазин с мърчандайз на "Анора". От тениски с различни принтове и надписи до прашки.
Очевидно стратегията е проработила, макар представянето на "Анора" в бокс офиса да не е кой знае колко добро. В световен мащаб до момента режисираният от Шон Бейкър филм е спечелил 46 милиона долара.