Новото Scirocco е обречено на високи продажби, без значение как изглежда
В Top Gear честичко повтаряме, че външният вид е решаващ при избора и покупката на нов автомобил. Когато обаче става дума за новото поколение Scirocco, той може би не е от чак толкова голямо значение.
Просто моделът има минало и толкова фенове, че от Volkswagen и кашон да пуснат, пак ще реализират продажби. Преди 34 г. Джуджаро създаде оригинала и той се превърна в хит. Първият Scirocco тогава е трябвало да замени застаряващото купе Karmann Ghia. VW избира за разработката шасито на А1, което се ползва още от Jetta и Golf 1, но променя доста неща, като залага на по-спортно поведение.
Днес новото Scirocco е вече факт по автомобилните изложения и концентрира напълно полярни мнения. Поклонниците на марката останаха възхитени и тутакси се прехласнаха по формата, задницата, решетката, изместената на предния капак емблема, просторният интериор и багажното пространство. 292 л не са върхът на сладоледа, макар и падащите задни седалки да отварят още място. Така Scirocco ставал функционален. Нима VW цели да създаде практичен хечбек с претенции за „наточеност"?
Бутончето Sport пък е едва ли не митологизирано. Сякаш не присъства в стотици други модели, но това е съвсем отделна тема. Че на кого му трябва свиреп, но практичен „хеч"? На пазара си има KIA, има и R32.
Следват стандартните отклонения на тема по-добро окачване, по-добро управление и т.н. Ако някой ми покаже нов модел, за който производителят да признае, че е със скапано окачване и недомислено управление, лично ще му стисна ръката и ще му дам 5 лева. Все пак трябва да се признае, че динамичното шаси с възможност за три вида настройки е добро попадение. Поне на теория обещава да не ви размести пломбите при минаване през павета и да се усмихнете тържествуващо пред поредица с бързи и остри завои.
По-трезвомислещата част от света безпогрешно напипа, че двигателят е като на Golf, а твърдението, че Scirocco не приличал на Golf V, но имал сходни елементи с Golf VI (предния капак например), смятам да не коментирам. Концепцията IROC безспорно присъства, макар и да е със сериозно омекотени ръбове и поразкрасена муцуна.
Всъщност IROC беше създаден с цел да породи предварителен интерес към задаващото се ScIROCo. И го признава не кой да е, а дизайнерът Рюдигер Фолтен, който носи отговорност за визията на всеки модел Golf без първия.
Пак той обеща визията на серийния модел Scirocco да е същата като тази на концепцията, но ние в TG сме патологично недоверчиви към подобни бомбастични изказвания. Ще поживеем, ще видим, както казват руснаците. Проблемът е, че хората искат да харесат тази кола. Почти всеки що-годе стъпил на краката си човек в даден момент от живота си се е заглеждал по старите версии Scirocco. Какво ще кажете за GTX или Storm от второто поколение? А за задния спойлер на Corrado?
В този ред на мисли е логично новото Scirocco да е добре изглеждащ автомобил с нещо различно под капака. Не е задължително да е фурия, расова бегачка и т.н., а да бъде нормално за каране и да не е потискащо скучно. Няма спор, че присвитите фарове и смръщената муцуна са привлекателни, като предният капак допълва агресивното изражение. Дотук добре - истински Scirocco. Същото се отнася и за интериора. Не е претенциозен, но е подреден, приятно качествен и кожен. Но защо колата изглежда по този начин отстрани и отзад? Сякаш има нещо от Volvo C30 и Audi A3. Красивата линия от предницата не е пренесена отзад, а скършена и зарязана по средата. Защо ауспухът е двоен, кръгъл и разположен от лявата страна? Толкова ли беше трудно да го направят по-различен? Цялостното излъчване изведнъж става ненужно посредствено и някак твърде „споделено" с други модели.
Под капака се крие Golf. Това, от една страна, е добре - тази машинария се е доказала през годините. Но ако искам Golf, ще си купя един, а няма да чакам да ми го предложат на платформата на Golf GTI в малко по-различна ламаринена опаковка и да го кръстят Scirocco. Но е вярно също така, че трите бензинови и дизеловият двигател, предвидени за новото поколение, заслужават добри думи. Всичките бензинови агрегати са с директно впръскване на горивото в камерата TSI, съответно със 122, 160 и 200 к.с. Дизелът пък е common rail със 140 к.с. Съчетани са с DSG трансмисия с два съединителя и 6 или 7 предавки. Не е за подценяване, че в базовото оборудване би трябвало да има ESP, 6 въздушни възглавници, 17-цолови джанти и спирачен асистент. Не звучи зле.
И това е още един белег, че Scirocco е предварително обречен на успех. Дори очаквано високата му цена няма да отблъсне хората, а нищо чудно в началото да има повече заявки от наличните количества. Особено в пресилено актуалния напоследък бял цвят. Но дали това Scirocco ще се превърне в новото, обичано от всички „роко"? Силно съмнително е, просто ще бъде на мода известно време и ще го забравят. Защото, ако трябва да съм съвсем искрен, с тази задница сякаш идва от заводите на SEAT.
Agent S
на 02.10.2008 в 17:47:08 #4Абе, вие и тримата май сте технически неграмотни хора?
The white officer
на 15.07.2008 в 19:01:52 #3Това за мен не е нищо повече от една по-мазна Джи-Ти-Ай - ка...... в по-лъскава опаковка
Same
на 14.07.2008 в 21:58:49 #2Като бивш собственик на "Сироко" ще споделя, че с огромно удоволствие бих си закупил отново модела от 1989, който имах. Новият модел ще има по-слаб успех и от "Корадо". Просто е един от многото и нищо повече. Язък за барута...
vegard
на 14.07.2008 в 15:05:15 #1Поредния дръгел с марка VW