Renault-Nissan изпълни заканата на Карлос Гон от преди няколко месеца, когато босът на Алианса заяви, че неговата компания ще оглави автомобилния Олимп преди края на годината. Това се случва точно по средата на 2017 г., когато компаниите обявиха продажбите си.

Благодарение на силното представяне на Nissan в Япония и на Renault в Азия и Африка, Алиансът отчете ръст на реализацията си със 7% за първите шест месеца на годината.

Резултатът от това е, че Renault-Nissan успя да продаде 5,2 млн. коли до края на юни, което е с цели 400 000 коли повече от досегашния лидер Volkswagen.

На фона на "Дизелгейт" най-големият до момента успява да задържа главата си над водата с ръст от 0,4%, като най-добро представяне в концерна записаха SEAT и Bеntley, които регистрираха съответно ръст от 13,7 и 30,6%.

На противоположния полюс е положението при Audi, чийто продажби спадат с 4,7%, докато марката Volkswagen отчете ръст от едва 0,3%.

В Германия VW Group отчете спад на продажбите от 1,4%, но Азиатският пазар е този, който не се вълнува от "Дизелгейт" и държи концерна все още на силна втора позиция.

На трета позиция е Toyota, която отбелязва ръст на продажбите от 2,4%, но изоставането й от лидера е около 650 000 бройки.

Най-големият спад на продажбите отбелязва концернът Hyundai-Kia. През първите шест месеца на 2017 г. те са намалели със 7,9%, тъй като корейците се представят много слабо в Китай. Представянето на Daimler обаче е различно - ръст на продажбите е 8%.

Интересен факт е представянето на Peugeot 405, модел, появил се още през 80-те години на миналия век, който в Египет е реализирал 122 000 продажби за 6 месеца - ръст от невероятните 1656%, пише vesti.bg.