Volkswagen отново опипва почвата на спортните автомобили за развлечение. Този път германската марка идва с най-малко очаквания двигател. Действително 4-цилиндров дизел задвижва Concept BlueSport, който един ден може да бъде пуснат в серийно производство.
Задачата на новия прототип е същата като при прототипа EcoRacer - да предлага истинско удоволствие от каране и в същото време да бъде икономичен. На хартия това може да изглежда привлекателно, ако не смятаме, че Concept BlueSport не е моторизиран с отличния 1,4 TSI, а от дизелов агрегат - известния 2,0 TDI, развиващ 180 к.с.
Този мотор е куплиран с 6-степенна автоматична скоростна кутия (DSG) и двоен съединител. Понеже концептуалната студия бе показана за първи път на салона в Детройт, механична скоростна кутия щеше да породи много въпроси отвъд океана. Благодарение на тази комбинация, роудстърът на Volkswagen достига максимална скорост 226 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди.
Но това, с което най-много се гордеят от Волфсбург, е обявеният среден разход от 4,3 литра на 100 км. Този показател е възможен, благодарение на осиновената система Stop&Start и регенерирането на енергията от спирачната система.
Естетически този красив купе-кабриолет се отличава с мощните си колела, предния капак и компактната дължина от 3,99 метра. Предната част е много различна спрямо последните реализации на Volkswagen - огромният капак обхваща арките на предните калници, фаровете са с черен фон, а халогените - с диоди.
Радиаторната решетка е почти лишена от въздухоотвори, като отворът за необходимия въздух за горивната смес е изкаран върху капака от страната на пасажера. Задницата е по-умерена - стоповете са с изцяло нов дизайн, а двата трапецовидни ауспуха допълват спортната картина на BlueSport.
Интериорът на немския прототип е с две спортни седалки и комбинирано табло от черна кожа и алуминий. Въпреки богатото оборудване командите не са никак много. От Volkswagen, изглежда, са наблегнали върху ергономията на управлението. Забележете изключителните бутони на климатика, светещи в синьо или червено, както и иновативното управление на трансмисията.