Това е четвъртият модел на марката. Той съчетава качествата на SUV с класическия за Mini дизайн, спортното, подобно на картинг пътно поведение, леко по-високата позиция на управление и икономичните двигатели.

Countryman е първото Mini с четири врати. Компактният SUV има нова интерпретация на кръглите светлини на Mini, нови, по-издути брони и по-големи остъклени площи. Като цяло обаче е запазен класическият стил на марката.

Автомобилът стандартно се предлага с 4 отделни пътнически места, но по желание клиентите могат да си поръчат и версия с 5 седалки. Интериорът е по-просторен, а допълнително има и багажник с обем 350 литра, както и възможност за прегъване на задните седалки.

Стилът в купето остава характерният за Mini, а голямата новост е функционалното продължение на централната конзола, което минава по цялата дължина на купето и може да се ползва както от пътниците на предните места, така и от тези на задните седалки.

Задвижването на Mini Countryman е поверено на 5 от познатите двигатели на Mini - 2 дизелови и 3 бензинови, с мощност от 90 до 184 конски сили. Стандартно автомобилът е само с предно предаване, като двете най-мощни версии Cooper D Countryman и Cooper S Countryman ще са с ALL4 задвижване на четирите колела.

Бензиновият 1,6-литров двигател на Cooper S вече освен директно впръскване на горивото и двоен турбокомпресор има и променливи фази на газоразпределението, което подобрява още повече забележителната му икономичност. Автомобилът е стандартно снабден и с регенериращи енергията спирачки и система Start-Stop за изключване на двигателя.

Mini ще се произвежда в Австрия от Magna, редом до BMW X1.

Speed-Press