На предстоящото автомобилно изложение във Франкфурт компанията Mercedes-Benz ще представи второто поколение на модела си B-Class. Благодарение на новите двигатели, скоростни кутии и множеството иновационни асистиращи системи моделът с предно предаване поставя началото на нова ера в технологиите на компактните автомобили на марката. Продажбите на европейския пазар ще започнат през ноември тази година, като по същото време ще стартират и в България.

Дължината на новия модел е 4359 мм, широчината 1786 мм, а височината 1557 мм. Така автомобилът е със 102 мм по-дълъг, с 11 мм по-широк и с 46 мм по-нисък от своя предшественик. Според представители на Mercedes-Benz новият B-Class постига отличен коефициент на въздушно съпротивление от Сх = 0.26. Освен аеродинамичния външен дизайн основен принос за забележителната обтекаемост имат многото оптимизиращи детайли, като подобрения поток на въздушната струя около предните колела, дизайна на шасито и охлаждащия въздушен поток. С опционалния пакет ECO Technology новият B-Class отчита коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0.24, което е сензационно постижение за хечбек.

Височината на салона на Mercedes-Benz B-Class във версията без стъклен покрив е 1047 мм, а позицията на седалките относно пътя е намалена с 86 мм с цел облекчение на сядането и ставането. Размерът на свободното пространство на задния ред седалки превъзхожда аналогичния показател даже в моделите S-Class и E-Class и достига 976 мм. Също за новия Mercedes-Benz B-Class ще се предлага опционална система за трансформация на салона под името Easy-Vario-Plus. Тя ще позволява на седалките от втория ред да се движат напред-назад до 140 мм, което ще помогне да се увеличи обемът на багажника от 488 до 666 л. Облегалката на предната пътническа седалка пък ще може да се сгъва и да предостави възможност да се превозват едрогабаритни предмети.

Двигателната гама на новия Mercedes-Benz B-Class включва нови 4-цилиндрови бензинови двигателя с обем 1,6 литра, снабдени с директно впръскване на горивото BlueDIRECT с налягане 200 бара и турбопълнене. По-високото налягане осигурява по-тънка струя и съответно по-ефективно изгаряне. Тази технология дебютира във V6 и V8 двигателите на Mercedes-Benz, а в компактните автомобили ще се използва за първи път. При модификацията B 180 новият мотор развива 122 к.с., а при B 200 мощността достига 156 к.с. Максималният въртящ момент на тези двигатели е съответно 200 и 250 Нм, който е достъпен още от 1250 об/мин. Също за новия B-Class ще се предлагат и 4-цилиндрови турбодизели с обем 1,8 литра. Във версията B 180 CDI агрегатът ще развива 109 к.с. и 250 Нм от 1400 об/мин., а в B 200 CDI мощността ще е 136 к.с. и максимален въртящ момент 300 Нм от 1600 об/мин. В зависимост от модификацията моторите ще могат да работят в съчетание с модернизираната 6-степенна механична предавателна кутия или със 7-степенна автоматична роботизирана трансмисия с два съединителя. Стандартна за всички модели B-Class ще бъде функцията ECO start/stop.

Второто поколение на B-Class е изградено върху изцяло нова платформа, така че центърът на тежестта е бил снижен с 20 мм в сравнение с предшественика, а системата за стабилизация ESP е била препрограмирана. За модела ще се предлага опционално спортно окачване и кормилно управление Direct-Steer, което включва променливо сервоуправление и рейка с променливи предавателни числа. В стандартния B-Class също е модернизиран електромеханичният усилвател на кормилното управление. Диаметърът на завой от само 11 м е образцово постижение за компактен автомобил с предно предаване. За новия Mercedes-Benz B-Class ще се предлага системата за превантивна безопасност PRE-SAFE, адаптивни основни фарове, система за следене на „мъртвата" зона, система за предупреждение при необозначено пресичане на маркировката, система за разпознаване на пътните знаци, активен парктроник, камера за задно виждане, система за управление на функциите в колата Linguatronic и мултимедийна система с достъп в интернет.