По-просторният вариант на Golf, наречен Plus, използва голяма част от техниката на Golf 6. В това число и новите Common Rail дизелови агрегата, които са средно с по  0,8 л/100 км по-икономични от предходните с помпа-дюза.

В началото нафтовите модификации на колата ще бъдат две, със 110 к.с. и 140 к.с. По-късно ще бъде включен и базов с 90 к.с., както и такъв със 105 к.с. Всички мощности се генерират от 2-литров работен обем и турбо. Бензиновите мотори пък са общо 5, с мощност между 80 к.с. и 160 к.с. И двете гами с изключение на базовите двигатели могат да се куплират с 6- или 7-степенни DSG трансмисии.

Новият Golf Plus ще може да се поръча с Park Assist, който паркира автомобила почти самостоятелно. Друга интересна опция е камерата за движение на заден ход, скрита „на чисто" под фирмената емблема. С включване на съответната предавка логото се накланя, откривайки обектива на системата.

Екстрата Visual Parking Assistant пък отива още по-далеч, изобразявайки колата от птичи поглед заедно с графика на потенциалните препятствия. В списъка с допълнително оборудване фигурира също адаптивен круиз контрол. ACC упражнява контрол върху скоростта в диапазона от 30 до 210 км/ч. Пазарната премиера на Golf 6 Plus ще бъде през месец март 2009 г.

Speed-Press