Старата поговорка намира потвърждение в най-новото проучване на ZDF и Немската автомобилна асоциация. По-евтините коли не винаги излизат по-евтини в дългосрочен план, след като бъдат отчетени разходите по ползване и възможността за препродажба.

Най-голямата ценова разлика беше установена в SUV категорията, при сравнение между BMW X3 и Toyota RAV. Макар моделът на BMV да е с 9 хиляди евро по-скъп от Toyota, разходите при измината дистанция от 60 000 км са само с 3 хиляди евро от тези за японската машина.

При по-компактните коли VW Golf (V) Trendline бе сравнен с Opel Astra Twinport. Новата Астра се продава за около 300 евро по-малко от VW. След изминати 60 000 километра, разликата в цената става под 200 евро.

Третият сравнителен тест е между BMW 320i и Audi A4 2.0 TFSI. Цената на новото BMV в Германия е 29,168 евро - с 150 евро по-евтино от конкурента си.

След четири години и 60 000км. BMV-то вече е с 2965 евро по-евтино в резултат от по-добрия разход на гориво и по-високата цена при препродаване.