През месец декември, в Япония ще стартират продажбите на новия модел Fuga на Nissan Motor Co. Дебютът на автомобила ще бъде още по- грандиозен заради добавката на две изцяло нови системи за активна безопасност- Distance Control Assist и нов Intelligent Cruise Control предава Auto Press.

 

Distance Control Assist

Първата сиситема ще контролира разстоянието между вашия автомобил и този отпред и то при различни пътни условия- от ежедневното градско шофиране, до това по магистралата.В предната броня има интегриран сензор, част от системата,който е в състояние да определи разстоянието между двете превозни средства, както и тяхната относителна скорост на движение. Системите са почти "мислещи" , те могат да определят колко да намалите , като Distance Control Assist активира спирачките. Ако обаче газта е натисната, системата активира специална подсистема, която внимателно отблъсква крака ви от педала на газта.

 

Ако намаляването на скоростта на автомобила пред вас изисква незабавното активиране на спирачната система, Distance Control Assist подава визуален и аудио сигнал и изтегля педала на газта до изходно положение, като по този начин пренасочва вниманието на водача към спирачния педал.

 

Intelligent Cruise Control (ICC)

Подобрената Intelligent Cruise Control (ICC) система работи, като използва информацията от интегрираният в предната броня радар. Когато пред вашия автомобил се движи друг, ICC поддържа безопасното разстояние, контролирайки скоростта на движението на базата на първоначално въведената от водача, като в същото време я използва за максимална.

 

Докато актуалната версия на Intelligent Cruise Control работеше между 5- 100 км/ч, обновената ICC оперира в целия скоростен диапазон. Системата е в състояние дори да активира спирачната система при определени пътни условия.

 

Друга характерна особеност на новата ICC е опцията за предусещане на пътя и неговите завои. Това е постигнато чрез наслагването на информацията от навигационната система и радарната система. По този начин Intelligent Cruise Control може да определи безопасната скорост за навлизането в следващия завой. Още преди началото на извивката, колата намаля скоростта автоматично и в момента, в който регистрира началото на прав участък постепенно ускорява до първоначалната скорост.