Каквото и да кажем за този автомобил, той си е Император. Независимо дали ви харесва или не.

Казах на един познат, че са показали 6-ото поколение на Golf, и той ме попита как изглежда. Отвърнах „ами... като Golf." И това е най-точното описание, което може да се даде за „шестицата". Естествено, не бяхме никак изненадани какво представлява този автомобил, германците винаги са си били консервативни. Имаше сериозна еволюция между „двойката" и „тройката" и оттогава само подобрения. Перфекционизъм във всяка една насока без никакъв сериозен прогрес по отношение на дизайна, без каквато и да е голяма промяна.

По принцип не бихме харесали такава кола. В TG сме фенове на смелия дизайн, на красивите автомобили, на съвършените форми и на революциите. Бихме оплюли консерватизма на немците и бихме заклеймили Валтер да Силва, който едно време правеше чудеса в Alfa, а сега... май не прави много. Новото в дизайна са издутите задни калници, стоповете от Touareg и по-острите линии на предния капак. „Най-добрият начин да се види колко е различен новият модел е, като се поставят 5-ото и 6-ото поколение едно до друго", се казва в официалния прес материал на VW. Според мен са искали да кажат, че това е единственият начин да се познае кой е по-новият. Каквото и да кажем за Golf обаче, няма да има голямо значение. Той е Golf - Императора. И със сигурност ще властва на пазара в следващите години. И има защо. Той е банален, но перфектен във всяко друго отношение.

И досега Golf беше с една класа над всички останали представители в своя сегмент. Оттук нататък разликата е още по-значителна. Според създателите му той просто премахва разликата между сегментите. Т.е. трябва да е на нивото на Passat. Едно от доказателствата за това е, че са му имплантирали интериора от Passat CC със съвсем леки преработки. След като в Golf V монтираха независимо задно окачване, сега слагат и активно шаси, редица шумоизолиращи материали и други хитрини за подобряване на комфорта в сабона. За да може и хората отвън да знаят колко луксозна е тази кола, са поставени „дневни светлини", мигачи в страничните огледала, повечко хром и много плътни джанти.

Немците не са от хората, които пазят новите неща за следващите поколения автомобили. Затова и при двигателите няма да видим нищо революционно. Четири бензинови и 4 дизелови мотора, всичките с директно впръскване, повечето с турбо. Бензиновите агрегати засега са 1,4 л и 1,6 л и благодарение на механични и турбокомпресори достигат до 160 к.с. Естествено, знаем каква е идеята зад това - екология и икономичност. С до 28% е намален разходът на гориво, каквото и да значи това, а ако искате обикновен автоматик, ще има да си чакате - всичко е с два съединителя с щампа DSG.

Все по-перфектния Golf очаквайте до края на годината с цени, стартиращи малко над 30 000 лв. А това, което всички чакаме - GTI, ще излезе през лятото на следващата година.

Този текст достига до вас благодарение на Top Gear