През 2016 г. СЕО-то на Huawei Ричард Ю заяви, че компанията му ще успее да задмине Apple и Samsung по продажби на смартфони най-късно през 2021 г.
Само преди няколко месеца изглеждаше, че плановете на Ю ще се реализират може би по-скоро от очакваното, като през първата четвърт на тази година Huawei успя да продаде с над 50% повече телефони, отколкото реализира през същия период миналата година.
След въвеждането на санкциите на САЩ обаче ситуацията рязко пое в друга посока и към момента дори не е ясно дали компанията ще пусне в продажба моделите Honor 20, които трябва да излязат на 21 юни.
Нещо повече, през миналия уикенд Bloomberg съобщи, че Huawei драстично намалява прогнозите си за продажби извън Китай за настоящата година с между 40% и 60%.
Това означава, че компанията смята, че ще продаде до 60 милиона по-малко устройства от първоначално зададените прогнози.
Интересното обаче е, че на територията на Китай Huawei все още продължава да завладява все по-големи дялове от пазара.
В първото тримесечие на 2019 г. компанията притежаваше пазарен дял от 34%, а според анализатори, цитирани от Bloomberg, дялът й ще нарасне до 45% до края на годината.