През изминалата седмица платформата за видео споделяне YouTube отново попадна под прицела на критици, световни рекламодатели и загрижени родители, след като бе установено, че сайтът излага на опасност психическото и дори физическо здраве на децата.

Загрижени интернет потребители публикуваха данни, показващи как алгоритмите за търсене на съдържание в YouTube автоматично предлагат ключови думи обвързани със секс между малолетни и секс в училище.

Въпреки че споделянето на видеа, в които има актово заснемане, не е позволено, подобно поведение на търсачката би могло да даде лесен начин за насаждане на идеи и връзка между педофили и неподозиращи деца.

Също така беше показано, че платформата толерира видеа, в които на пръв поглед участват известни анимационни герои или звезди от Disney Channel, но които всъщност са продукт на самоделни любители без лиценз за регламентирано ползване на героите. В голяма част от тях популярни за децата персонажи са вплетени в сюжети и сцени, в които основни мотиви са насилие и секс.

След като скандалът придоби популярност в медиите, редица рекламодатели, сред които adidas, Mars и Deutsche Bank, прекратиха договорите си с YouTube. Google, които са собственици на видео платформата, все още не са направили изявление по въпроса.

Вестник Таймс обяснява, че липсата на държавна регулация в областта на видео споделянето е причината компанията да прави всичко възможно, за да увеличи приходите си от реклама, като позволяват подобно съдържание да стига до деца. Онлайн активисти съветват, че най-доброто, което родителите могат да направят, е максимално да ограничат и следят достъпа на децата си до платформата.