Текилата става все по-известна в Америка, както сред обикновените граждани, така и сред звездите, като се превръща в питие, което изразява и силни политически възгледи.

Съгласно Съвета за дестилирани спиртни напитки в САЩ, от 2002 г. насам продажбите на текила са се увеличили със 121%.

Една от причините за нарастването на интереса към нея е, че богатите и известните американци вече приемат текилата като питие, което успешно замества шампанското и виното.

Джордж Клуни, Джъстин Тимбърлейк и Пи Диди са известни фенове на напитката, като дори създават свои собствени марки.

Хелън Мирън си позволи да пие шот текила на червения килим на Оскарите, а запалената по здравословните храни и напитки Гуинет Полтроу рекламира текилата, заради липсата на глутен и минимално калорично съдържание.

Несъмнено, текилата е чудесно питие, но нарастващата ѝ популярност в САЩ е свързана с действията от страна на президента Доналд Тръмп.

"За някои американци пиенето на текила - вид мескал, направен от синьо агаве в определени райони на Мексико, е начин да сигнализират за несъгласие с политиката на Доналд Тръмп, който се опитва да издигне "стена" между Съединените щати и Мексико", пише New York Times.

Агаве

Източник: iStock

Агаве

Кампанията на Тръмп спрямо Мексико кара Джон Рексър, основател на марката за алкохолни напитки Ilegal Mezcal, да създаде линия от тематични стоки с образа на Доналд Тръмп. Тях Рексър използва за набиране на средства за различни организации, насочени към образование, неформална младежка и имиграционна реформа, репродуктивни права на жените и други.

Поради факта, че е голям производител на текила, Джон Рексър провежда и протест с пиене, наречен "Шот за Доналд", с който дарява по два долара за всяка снимка на закупена бутилка с марката Ilegal Mezcal, заедно с хаштаг #AShotAtDonald.

Never forget #ashotatdonald #illegal #adaythatwillliveininfamy

Публикация, споделена от anner415 (@anner415) на

Баровете в цялата страна реагират разпалено на възгледите спряло политиката на президента с коктейли с текила в знак на протест.

Стига се до увеличаване на потреблението на текила, тъй като различните марки на мексиканската напитка изразяват тревогата си за потенциалните отрицателни последици, които една слаба връзка със Съединените щати може да има върху продажбите им.

Tag a friend who always has your back. #HouseOfFriends

Публикация, споделена от Casamigos Tequila (@casamigos) на

С гордо и често консумиране на алкохола, американците изглежда показват подкрепата си към Мексико и любимата им вносна напитка.