Не е тайна за никого, че социалните и музикалните платформи следят какво и кога гледаме, и си водят записки. Тези данни, разбира се, след това се продават на различни институции, така че да могат и те максимално ефективно да маркетират собствените си продукти.
Скорошна статия на The Guardian обаче разглежда поведението на Spotify спрямо данните на потребителите си от друга гледна точка.
Изглежда, че ценните данни вече не са толкова обвързани с конкретен изпълнител или песен, колкото с цялостното ни емоционално състояние.
Най-голямата музикална платформа записва кога, къде и по колко време слушаме определени песни, и по тези параграфи съставя емоционален профил за всеки един от нас.
Източник: iStock
Така гениите от Spotify са открили, че феновете на "Lose yourself" на Еминем и "What do you mean" на Джъстин Бийбър, са с по-висок рейтинг на психопатологични заболявания.
Доста страшно звучи, но пък тази информация е безценна за банките например, които могат да съставят специални предложения, много точно отговарящи на емоционалното състояние на клиента.
Така продажбата става по-лесна от това да продадеш сладолед на дете.
Източник: GettyImages
Анди Халдан, главен икономист в Английската банка, съобщава пред The Guardian, че институцията от 2017 г. насам много усилено купува подобен тип информация от Spotify и създава обществени психопрофили.
"Нищо не издава повече за личността на човек от музиката, която слуша, и порното, което гледа," казва служител на Spotify.
Време е да извадим грамофона и червените видеокасети от мазето, пък да ги видим тогава спотифайците. Шегата настрана, но следенето в интернет загрубява бавно, но твърде сигурно.