Експертите на Euro NCAP са тествали през 2015 г. повече от четиридесет модела и сега обобщават крайните резултати. Най-безопасните в своите класове са автомобили от Германия, Швеция, Япония и Великобритания.
Най-добрият сред големите кросоувъри, както и се очакваше, стана новото Volvo XC90. Моделът е и неофициален лидер сред всички модели, тествани през 2015 г., след като другите коли не успяха да постигнат по-високи от него резултати, отбелязва Auto Motor und Sport.
В сегмента на средния клас всъдеходи начело е Mercedes-Benz GLC.
Volvo XC90 постави рекорд в историята на европейските краш тестове. Защитата на възрастните се оценява на 97%, а сигурността - със 100%.
Между другото, пред няколко XC90 бе обявен и за най-добър кросоувър на Северна Америка.
Седаните Jaguar XE и Toyota Avensis постигнаха еднакъв брой звезди. Въпреки това Jaguar получи високи оценки за своите основни системи за сигурност, които са в базовото му оборудване. Докато в Toyota някои технологии за подпомагане на водача не са задължителни, но експертите модела похвалиха за достъпната цена.
В компактния клас се отличи хечбекът Infiniti Q30. Моделите Suzuki Vitara и Honda Jazz според критериите на Euro NCAP принадлежат към един и същ сегмент - супермини и предпочитание експертите отдават на Jazz за повечето модерни системи за сигурност. За най-добър компактен ван е обявен Volkswagen Touran. А миниванът Renault Espace отстъпи палмата на първенството на близнаците Ford Galaxy / S-Max.
И накрая, сред роудстърите, на които през миналата година бе отделено специално внимание, води Mazda MX-5 с четири звезди (пет звезди в този клас не получи нито едни модел).
В заключение, Euro NCAP припомня, че 2016 година поставя нови предизвикателства: въвежда нов критерий за оценка - автоматично спиране пред пешеходец. Производителите ще трябва да направят тази технология серийна.