Баварската компания възкресява  името BMW Серия 8 за нов флагмански модел. Това е част от действията, които трябва да осигурят по-голяма конкурентоспособност в надпреварата с купето Mercedes-Benz S-класа, както и с Bentley Continental GT, пише Auto Motor und Sport.

Новата Серия 8, чиято поява се очаква през 2020 г., е планирана да бъде технологичен флагман с архитектура, изработена от нови материали, електрическа задвижваща система и решения за свързаност, използвани вече в представеното неотдавна шесто поколение на Серия  7. Моделът ще бъде произвеждан в завода на BMW в Динголфинг, Германия през 2020 г., твърдят източници, запознати с бъдещите производствени планове на немската компания.

Докато разработването на автомобила се пази в пълна секретност, вътрешни източници от развойния център на  BMW’s R&D в Мюнхен твърдят, че вече са били представени две дизайнерски решения за Серия 8 пред шефа на компанията Харалд Крюгер, който лично ръководи плановете за разширяване на моделната гама на BMW, в която трябва да влязат нови луксозни модели.

Първата дизайнерска концепция е автомобил с четири врати, описан като "подобен на прототипа на BMW Серия 6 Gran Coupé ". Алтернативното решение обаче предвижда по-класическо оформление на каросерия купе с две врати и кабриолет.

Окончателното решение на BMW за Серия 8 се очаква да бъде официално демонстрирано като концепт през 2018 г.

Сред причините, поради които Крюгер иска да разшири високата част на моделната гама на BMW е продължаващият успех и рентабилността на Mercedes-Benz S-класата и нейните производни на ключови пазари като САЩ и Китай.

Mercedes-Benz успя да реализира 125 000 автомобила S-класа през 2015 г, докато BMW  продаде 36364 единици от Серия 7.

С представянето на шестото поколение BMW очаква продажбите на Серия 7 да бъдат увеличени до около 70 000 екземпляра през 2016 г., въпреки че служители на компанията споделят, че този показател ще бъде по-слаб от Mercedes-Benz S-класа в края на годината.

Вътрешни изследвания, проведени от BMW, предполагат, че Mercedes-Benz печели до 30 000 евро от всеки продаден автомобил S-класа. Разликата в обема на продажбите в световен мащаб означава, че Mercedes-Benz печели до 1 милиард евро повече от BMW с S-класата в сравнение със Серия 7.

Слуховете за възраждането на името Серия 8 вървят от 2010 г., но шефове на компанията официално отрекоха през 2013 г, че имат някакви планове за връщане на модела, когато бе разкрита дизайнерската концепция на Pininfarina на Gran Lusso. Оригиналното BMW Серия 8 бе произвеждано в периода 1989-1999  като купе с две врати.