Тази седмица Microsoft съобщи, че ще придобие гейминг гиганта Activision Blizzard срещу сумата от 68.7 млрд. долара. Така ще се превърне в третата най-голяма гейминг компания в света, предшествана само от Tencent и Sony. 

Microsoft, HoloLens и договорът за 22 млрд. долара с армията на САЩ

Microsoft отново ще работи за армията на САЩ

Новият договор за 22 млрд. долара

За по-незапознатите нека кажем, че Activision Blizzard е дългогодишен лидер при видео игрите и е дарил света със заглавия като Warcraft, Diablo, Call of Duty и много други емблематични игри. 

С придобиването на компанията Microsoft иска да подсили бизнеса си с игри, но счита сделката и за своеобразна крачка към метавселената, за която все по-често става дума. 

Снимка 560556

Източник: Microsoft

Подобни сделки са част от стратегията на Microsoft, която под марката си Xbox е придобила вече 23 студия за игри, но Activision Blizzard безспорно е най-голямата й хапка до момента. 

Снимка 560557

Източник: iStock

По последни данни платформата Xbox разполага с около 25 милиона активни потребители. Според Statista общият брой на потребителите на всички продукти на Activision Blizzard в края на 2021 г. са наброявали 26 милиона. 

Microsoft Xbox Series X и хладилникът за геймъри, който очакваме тази година

Xbox вече няма да е само конзола

За феновете на студената бира и игрите

Така, поне на теория, чрез придобиването Microsoft ще удвои гейминг потребителите си, когато сделката бъде финализирана.