Бъдещето на автомобилите е свързано с електричеството и това вече трябва да е ясно на всеки. Просто защото почти всички големи производители обявиха плановете си до 2030 г. да произвеждат само и единствено електромобили.

Volkswagen и новата инвестиция за 180 милиарда евро в развиването на електрически автомобили

Достатъчни ли ще са 180 милиарда, за може Volkswagen да настигне Tesla

Смел ход

Очакваме всеки следващ модел, задвижван от електричество, да става все по-футуристичен, макар че и много от настоящите също изглеждат много по-модерно и отвътре, и отвън. Колите на Tesla са добър пример, защото интериорът им е тотално изчистен от всякакви бутони и копчета.

Така например дори отварянето на жабката трябва да се случи през централния панел. Това е нещо, което не изглежда, че може да се промени през идните години, но въпросът е дали останалите компании ще последват този пример.

Санг Юп Лий

Източник: GettyImages

Санг Юп Лий

За всички не знаем, но поне от Hyundai дават ясен знак, че това няма да се случи. Пред Cars Guide при представянеот на новите модели Kona ръководителят на Hyundai Design - Санг Юп Лий, казва, че в тях умишлено са запазени някои физически бутони.

Като тези за климатика и звуковата система например. Лий се аргументира с факта, че с използването на екрана за такъв тип дейности опасността от разсейване се увеличава. Просто защото дори най-простата задача изисква изпълнението на множество стъпки, което означава, че шофьорът трябва да отмести поглед от пътя.

Hyundai IONIQ 6

Източник: Hyundai

Hyundai IONIQ 6

Санг Юп Лий, който миналия месец спечели наградата за Човек на годината от World Car Awards, казва още, че за него е изключително важно бутоните, свързани с безопасността да са физически. "Когато шофирате, е трудно да го контролирате, ето защо, когато бутонът е физически, е лесно да го усетите и почувствате."

Ето защо за в бъдеще Hyundai ще продължи да използва физически бутони в автомобилите си. Но това няма да е вечно, разбира се. Лий смята, че това ще се промени, когато автомобилите достигнат до четвърто ниво на автономност.

Тогава най-вероятно бутоните ще станат сензорни. "Но дотогава, както вече казах, когато става дума за безопасно шофиране, очите ви трябва да са насочени към пътя, а ръцете на кормилото."

Тест драйв, Hyundai Ioniq 5, електромобилите и защо нищо не трябва да е на всяка цена

Hyundai Ioniq 5 - доказателството, че колите на ток могат да са революционни и класически

И защо нищо не трябва да е на всяка цена

Решението на Hyundai да продължи да се придържа към физическите бутони е важно и различно в сравнение с тенденциите дизайнът на автомобилите да бъде все по-изчистен и обвързан с екрани. Според CarBuzz, някои от новите модели на Peugeot и Citroen например изискват шофьорът да влезе в подменюто просто за да промени температурата в купето. Оказва се, че по този начин производителите на автомобили намаляват разходите, защото сложността на изпълнение е по-малка.