Volvo няма да използва естествена кожа за интериорната тапицерия на своите модели, считано от 2025 г. Засега промяната засяга само напълно електрическите модели на компанията, като в официалното изявление се казва, че дизайнерите ще заменят кожата с по-екологични материали.

Промяната e част от желанието на автомобилния производител да намали вредата върху околната среда, а първият модел, който ще се възползва от нововъведението, ще бъде C40 Recharge.

Снимка 547754

Източник: Volvo

Като допълнение към новата политика, до 2025 г. от Volvo възнамеряват най-малко 25% от материалите, вложени във всички техни автомобили, да бъдат рециклирани или органични. От същата година всички преки доставчици на компоненти на Volvo ще трябва да използват 100% възобновяема енергия в производството си, твърдят още от шведската компания.

Снимка 547755

Източник: Volvo

"Наше задължение като прогресивен автомобилен бранд е да обръщаме внимание на всички сфери на устойчивостта, не просто на въглеродните емисии", коментира Стюарт Темплар, директор на отдела за глобална устойчивост на Volvo. "Отговорното снабдяване с компоненти и материали е важна част от тази задача, включително уважението към животните и тяхното благосъстояние. Преустановяването на използване на кожа в нашите напълно електрически модели е добра следваща стъпка към адресирането на този проблем."

Снимка 547756

Източник: Volvo

Volvo ще предложи на своите клиенти органични и рециклирани материали като алтернатива на кожените тапицерии в интериора. В това число влиза патентованият от марката материал Nordico, който се произвежда от пластмасови бутилки, както и материал, създаден от рециклирани коркови тапи за вино.

Базираните на вълна материи ще продължат да бъдат достъпни, но снабдяването с тях ще се случва с пълна проследимост и поддържане на високи стандарти за благосъстоянието на животните.

От Volvo планират да намалят и употребата на остатъчни продукти от животновъдната индустрия, които се ползват при производството на пластмаси, гума, смазочни продукти и лепила.