Понякога човек няма защо да упорства срещу модата. Понякога е хубаво да се пуснеш по течението на общото настроение и да се наслаждаваш на пътуването. От излишен инат никой няма полза, а и когато нещо е популярно, то има все някакви качества. Не може толкова много хора да са се объркали.

Затова днес оставяме на заден план всички философии за това колко объркани в своята същност са кросоувърите с предно предаване, качваме се в един такъв и забравяме за убежденията си.

Кросоувърите са хубави, кросоувърите са хубави, кросоувърите са хубави... Който иска, може да повтаря с нас.

Снимка 466597

Източник: Volkswagen

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: 1.0 TSI
  • Работен обем: 999 куб. см.
  • Мощност: 115 к.с.
  • Въртящ момент: 200 Нм
  • Ускорение: 9.7 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 193 км/ч
  • Среден разход: 4.9 л/100 км
  • Трансмисия: 7-степенна автоматична
  • Базова цена: 34 262 лв.

Volkswagen T-Cross стои на паркинга със своя смел синьо-зелен цвят (зависи от степента на далтонизъм). Иначе, прилича на "нормален" малък джип. Наричаме го нормален, защото в последно време на пазара е рядкост да попаднеш на автомобил, който не крещи чрез дизайна си, че е различен. T-Cross не е. И точно това му е най-хубавото.

РАЗМЕРИ

Компактен е горе-долу колкото градски хечбек, което се обяснява и от факта, че е базиран на Volskwagen Polo. Но пък е малко по-висок, което е ключът към видимостта, самочувствието и статута в света на хората, които умират за кросоувъри.

Проходимост? Не по-голяма от тази на стандартен автомобил, тъй като се предлага само с предно предаване.

Все пак има по-голям пътен просвет, което е плюс при преодоляването на високи бордюри, плитки канавки, гранични бразди, малки пресъхнали рекички и каквото още се сетим, което никога няма да се изпречи на пътя ни.

Снимка 466596

Източник: Volkswagen

T-Cross е градско чедо. Перфектен е за млади хора, обичащи да прекарват голяма част от времето си в мола.

Лесно се паркира, защото е компактен и маневрен. Багажникът е малък, но достатъчен за един обилен шопинг. А ако решим да си купим нещо по-обемно, винаги може да бутнем облегалките и да натоварим повече неща чак до предните седалки.

Има и компромисен вариант - да избутаме задните седалки, които също са на релси, за да останат използваеми и едновременно с това да получим малко повече товарен обем.

Снимка 466600

Източник: Volkswagen

ТРИМА С БАГАЖ

Изненадващо достатъчен е и 1.0-литровият турбо бензинов двигател, който на хартия е доста маломощен - само 115 к.с., но се справя с ускорението на компактното купе добре. Дължим го основно на турбокомпресора, който създава усещането за тяга при натискане на газта, както и на сравнително ниското тегло на купето - 1250 килограма.

Снимка 466598

Източник: Volkswagen

Цената в случая е тесничкото купе. Вътре не е никак просторно и багажникът е малък, но нали се разбрахме, че това е градски автомобил. Не че някой ще ни спре да отидем на море с него, просто за целта е хубаво да сме не повече от трима, за да успеем да поберем и багажа си.

Снимка 466599

Източник: Volkswagen

  • Може да: стане най-добрия ни приятел
  • Не може да: побере рок банда
  • Липсва му: 4х4

Volkswagen T-Cross е младежки автомобил за хора, които обичат да живеят ефективно. Той е за хора, на които им пука за разхода на гориво, не защото са стиснати, а защото знаят реалната цена на всеки литър бензин, която всички ние плащаме косвено.

Вътре няма да открием нищо, което да ни опули, но ще намерим всичко, от което имаме нужда. Независимо дали сме съдържател на малка пекарна в центъра на града, сноубордист или уеб разработчик.

А ние, понеже не сме нито едно от трите, продължаваме да си повтаряме наум: "Кросоувърите са хубави, кросоувърите са хубави, кросоувърите са хубави..."