Перфектният семеен автомобил едва ли съществува. И това е съвсем разбираемо, защото семействата се различават по размерите, потребностите и местоживеенето си. За някой кубинец перфектният семеен автомобил би могъл да бъде голям четириместен кабриолет, например. Стига да може да си го позволи, разбира се.

За фермерско семейство в Алабама перфектният автомобил вероятно е пикап с размерите на трактор и разходa на фадрома. От друга страна в Токио повечето семейства се задоволяват с компактен автомобил, в който просто да могат да се поберат всички членове на семейството и нищо повече - защото там пространството е дефицит.

За какво семейство тогава е подходящ Volkswagen Caddy? Осъзнаваме, че у нас това би бил по-скоро ортодоксален избор, понеже сме свикнали на тези коли да им казваме "баничарки".

Снимка 550574

Източник: Volkswagen

Изненадващото е, обаче, че добре оборудвана пътническа версия на новото Caddy има повече общи черти с автомобил от премиум сегмента, отколкото със зареждането на кренвирши за кварталния магазин, при цялото ни уважение към колите и хората, които доставят хранителни продукти за всички нас.

СЕДЕМ МЕСТА

О, да. Никога повече няма да ни се налага да се чудим къде да поберем всички желаещи да се повозят, поне ако изберем Maxi версията. Вътре има място за седем възрастни и куче, просто трябва да поканим всички учтиво.

Остава дори и място за багаж, макар и не много. Страхотното в случая е, че достъпът до задните седалки се осъществява през плъзгащи се врати, което е толкова удобно, че съжаляваме, че не сме го открили по-рано в живота си.

Снимка 550570

Източник: Volkswagen

Най-големият кошмар на всеки автомобилен фанатик е да удари ръбчето на вратата си при отваряне. С плъзгащите се врати този проблем го няма. На практика можем да спрем на 30 см от друга кола и въпреки това децата ни да слязат безпроблемно и без опасност от надраскване. Не така удобен обаче е задният капак, който е доста голям и труден за затваряне, дори от мъж.

Третият ред седалки не е като при други 7-местни автомобили, при които се сгъват в пода. При Volkswagen Caddy те са пълноразмерни, лесно могат да се демонтират и съхраняват в гаража, ако не планираме да превозваме големи компании в близко бъдеще.

Снимка 550575

Източник: Volkswagen

Когато ги махнем, ще осъзнаем с колко голямо пространство за багаж всъщност разполагаме. Можем да поберем всичко - пет килима, разглобен гардероб, 15 сървъра с монитори, 20 кашона с дрехи и какво ли още не. Не претендираме за прецизност, просто казваме, че събира ужасно много.

ДИГИТАЛИЗАЦИЯ

Ако все още чуваме ехото от думата "баничарка", няма защо да се притесняваме - нормално е. Но е ненужно. Защото досега не бяхме виждали баничарка с напълно дигитално табло. Всъщност то е едно към едно с това на VW Golf 8, като това са единствените два модела на Volkswagen, които го ползват до момента.

И тук, както и в Golf, на волана има повече физически бутони, отколкото на цялото табло и централната конзола. Почти всичко се управлява чрез тъчскрийн дисплея на мултимедийната система и от малки сензорни панели, при които с плъзгане на пръст регулираме силата на звука или променяме температурата в купето.

Снимка 550569

Източник: Volkswagen

Същото важи и за скоростния лост на 7-степенната автоматична трансмисия, който е едва пет сантиметра висок и изглежда като нещо, с което по-скоро бихме свалили електрическия прозорец, отколкото предавките.

Всъщност, през него можем да сменяме режимите, но не и самите предавки. Ако много държим, можем да пуснете ръчен режим и да превключваме скоростите от падовете зад волана.

Снимка 550572

Източник: Volkswagen

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

Модификация: 2.0 TDI

Работен обем: 1968 куб. см.

Мощност: 122 к.с.

Въртящ момент: 320 Нм

Ускорение: 11.4 сек. до 100 км/ч

Максимална скорост: 186 км/ч

Среден разход: 5.2 л/100 км

Трансмисия: 7-степенна автоматична

Базова цена: 42 865 лв.

ТУРБО ДИЗЕЛ

Да, знаем, че в последните години не е особено популярно да караш дизелов автомобил, още повече ако той е от марката Volkswagen, но трябва да кажем, че тази добра комбинация е неостаряваща, поне ако съдим по новото Caddy. Все пак кой би отказал нисък разход на гориво и приятна динамика.

Тестовият автомобил е оборудван с 2.0 TDI двигател със 122 к.с., които няма да ни екзалтират, но и далеч няма да ни потиснат. Благодарение на големия въртящ момент от 320 Нм, усещането вътре е доста приятно, особено при рязко натискане на педала на газта. В комбинация с реален среден разход от около 6 л/100 км, човек би се запитал защо му е нужен по-мощен автомобил.

Това, което не ни хареса, е склонността на Caddy да буксува. Тя вероятно се дължи на дължината на купето на Caddy Maxi, което при рязък старт от място кара предницата да олеква и въртящият момент на двигателя просто идва в повече на гумите.

Снимка 550577

Източник: Volkswagen

Трябва да признаем, че го карахме на дъжд, което също допринесе за този ефект. А и винаги можем да доплатим за версия с двойно задвижване на колелата, при която проблемът напълно отпада.

Като недостатък в тази връзка оценяваме и обезшумяването на купето. Заради своите габарити и празното пространство вътре, някъде отзад се чува паразитен шум от въртящите се гуми, но това е жертва, която бихме дали в името на практичността. А тук тя е в изобилие.

Може да: пренесе тооолкова много

Не може да: разбере джиповете

Липсва му: сдържаност

Caddy разполага с куп възможности за организиране на вещи, като място за съхранението им има дори над главите на седящите отпред. И като стана въпрос за глави, Caddy е просторен не само на дължина, но и на височина, като дори най-високите от нас биха се чувствали удобно вътре. На задните седалки също е комфортно, което се дължи на факта, че новото Caddy е с амортисьори, а не с ресори отзад.

Снимка 550576

Източник: Volkswagen

След всичко казано дотук се връщаме обратно на хипотетичното семейство, за което Caddy би бил най-подходящият избор. За нас то се състои от родители с активен начин на живот и малък семеен бизнес, които не искат да пилеят излишни парични ресурси в повече от един автомобил.

Да кажем, че въпросните родители управляват няколко малки магазина за крафт бира. С Caddy с лекота биха могли да пренасят кегове и каси през деня, да транспортират рекламни материали и каквото още се сетим до различни обекти, а през уикенда да натоварят децата и кучето и да отидат на вилата за заслужена почивка.

Тест драйв, Peugeot 5008 и какво да очакваме от френския SUV

Голямото удоволствие да си зад волана на големия Peugeot 5008

Дизайн и естетика по френски

И още нещо, което не е без значение - Volkswagen Caddy изглежда много добре. А това е важно, защото колите се карат и купуват с емоция. И така и трябва да бъде. Има само една уловка - трябва да се разделим със стереотипите.