В последните години автомобилната индустрия се насочи предимно към разработването на по-икономични автомобили на ток или друго алтернативно гориво, които позволяват евтино и щадящо околната среда придвижване. Но това е в общия случай, а изключения винаги има.

Hyperion XP-1 - суперавтомобилът на водород, който изпуска само водни пари

Суперавтомобилът на водород, който минава 1600 км с едно зареждане

Много бърз и много екологичен

Разбира се, производството на супер бързи автомобили също не е спряло, просто е доста по-ограничено, както винаги. А един сравнително нов играч на пазара успя да накара всички да говорят за него.

Малката американска компания SSC застана редом до признатите имена в света на суперавтомобилите, като Bugatti, Koenigsegg и McLaren, и дори успя да ги остави зад гърба си. По-точно, зад задницата на новия най-бърз автомобил в серийно производство.

По-рано тази месец моделът SSC Tuatara с базова цена 1.9 милиона долара успя да подобри световния рекорд за средна поддържана скорост с постижение от 508.7 км/ч. (316 мили). Това се казва в разпространено от компанията производител съобщение.

Досегашният рекордьор, записан в книгата на Гинес, бе Koenigsegg Agera RS за три милиона долара, който през 2017 г. закова километража на 447.3 км/ч, предава CNBC.

С постижението си SSC Tuatara успя да подобри и неофициалния рекорд на Buggati Chiron от миналата година, когато достигна скорост от 490.3 км/ч. Това обаче не се брои в същата графа, защото въпросният суперавтомобил имаше известни подобрения на базовия модел, за да успее да ускори до толкова.

Зад рекорда на новия най-бърз автомобил в серийно производство стои не само опитен пилот, но и седемстепенна скоростна кутия и 5.9-литров двуцилиндров V8 двигател с максимална мощност от 1750 конски сили.

Bugatti Chiron и как се вдигат 423 км/ч с уличен автомобил

Как се вдигат 423 км/ч с уличен автомобил

Подобна скорост е истинско предизвикателство дори за състезателните машини

SSC Tuatara започва да се произвежда от 2019 г., тежи 1247 килограма и е с височина едва 106 сантиметра, което си е по-ниско и от Buggati Chiron. Тази височина е от съществено значение за коефициента на съпротивление, който тук е повече от добър. Целият дизайн на автомобила също е съобразен с идеята за по-добра аеродинамика.