За много потребители по света имиджът, който носи логото на дадена компания, е водещ при решението да се разделят с парите си, за да се сдобият с продукт или услуга. Затова и търговската марка е един от най-ценните за компаниите аспекти от бизнеса, който прави продуктите разпознаваеми и желани.

Ако даден бранд се асоциира с високо качество, потребителите ще са по-склонни да се сдобият с повече негови продукти, което от своя страна прави самият бранд вид стока, притежаваща собствена стойност.

Наскоро агенциите WPP и Kantar публикуваха списък с най-ценните търговски марки на планетата през 2019 г. А голямата новина е, че короната на Google от миналата година вече принадлежи на Amazon.

Снимка 348078

Източник: iStock

Според обявените данни, в сравнение с миналата година брандът на Джеф Безос е увеличил стойността си с цели 52% и в момента се оценява на малко над 315 милиарда долара.

Джеф Безос и Amazon не спазват обещанията си

Джеф Безос и Amazon не спазват обещанията си

Защо 4500 служители на Amazon се опълчиха на Безос

На второ и трето място са Apple и Google, а търговските им марки се оценяват съответно на 309.5 милиарда долара и 309 милиарда долара.

Снимка 414027

Източник: EPA/БГНЕС

Технологичните компании доминират челната десетка с цели пет представители, измежду които са Microsoft (на четвърто място) и Facebook (на шесто място).

Libra, Facebook и можем ли да имаме доверие на криптовалута на социалната медия

Можем ли да имаме доверие на Libra - новата криптовалута на Facebook

В САЩ вече има призиви за блокиране на Libra

Брандът с най-бързо растяща стойност е Instagram, отбелязвайки скок от 95% спрямо миналата година. Стойността на марката на социалната мрежа е оценена на 28.2 милиарда долара от WPP и Kantar.

Интересно е да отбележим, че Xiaomi за първи път влиза в топ 100 на най-ценните брандове и грабва 74-то място с 19.8 милиарда долара.

Xiaomi планира да утрои магазините си в Европа

Завладява ли Xiaomi Европа

Китайският производител има големи цели за изпълнение до края на годината