Коронавирусът се оказа опасен в много аспекти и в това се убеждаваме вече два месеца. Освен хилядите заразени и починали, COVID-19 нанася сериозен удар и върху икономиките на редица страни.

Коронавирусът, самолетите и защо все още продъжава да има толкова много полети

Защо продължава да има толкова много полети

Въпреки забраните на правителствата

Затворените граници и наложената карантина не вредят единствено на туризма, но и на доста по-важни неща като доставката на храни.

Според Организацията на ООН за прехрана и земеделие съществува риск от хранителна криза. "Освен ако не бъдат предприети бързи мерки за защита на най-уязвимите, поддържане на световните вериги за доставка на храни и намаляване на въздействието на пандемията върху хранителната система."

Според тях, евентуална криза или проблеми с хранителните доставки могат да се очакват през април или май. Въпреки това от Организацията на ООН за прехрана и земеделие успокояват, че в световен мащаб има храна за всички и няма нужда от паника.

Снимка 366846

Източник: iStock

Заради разпространяващата се зараза и налаганата дълга карантина обаче могат да бъдат възпрепятствани компании за преработване на селскостопански продукти, което може да се окаже проблем.

Всичко това може да доведе до повишаване на цените на дадени стоки и продукти. Според CNBC, най-засегнати от този евентуален сценарий ще се окажат Китай, Япония, Южна Корея и страните от Близкия Изток.

Замърсяването на въздуха, коронавирусът, въглеродните емисии и благоприятният ефект от карантината

Как пандемията ни показа колко вредим на околната среда

Когато светът е спрял, въглеродните емисии намаляват

Икономики с отслабен валутен курс като Индия и Индонезия също могат да изпитат проблеми. Всичко това обаче са евентуални сценарии, до които може и да не се стигне.