Електромобилите Tesla може да имат спорна репутация, но едно нещо със сигурност не може да им се отрече - че са доста, доста бързи. А последното попълнение в гамата на марката идва със заявката за най-бърз сериен автомобил, създаван някога.

Tesla и защо растат цените на автомобилите на марката

Защо цените на Tesla не спират да растат

Високо търсене или пазарна стратегия

В края на миналата седмица на събитие на живо с публика - първото от доста време насам, Илон Мъск представи Tesla Model S Plaid - подобрен модел на седана, който наложи компанията на пазара. 

На външен вид разликите може да не са особено забележими, но те се крият под красивата обвивка на електромобила. И няма как да започнем с твърдението на видимо доволния от крайния производствен резултат Мъск - че новата Tesla ускорява от 0 до 100 км/ч за 1.99 секунди. А това е най-доброто постижение на сериен автомобил.

Досега за най-бърз се смяташе Porsche 911 Spyder, който през 2015 г. достига резултат от 2.5 секунди от 0 до 100 км измерен от самия производител. На независими тестове пък ускорява за впечатляващите 2.1 секунди. Затова и с нетърпение чакаме тези тестове и с новата Tesla.

Максималната мощност на Model S Plaid е 1020 конски сили, а най-високата скорост, която може да развие - 321.87 км/ч (200 мили). Подчертано е обаче, че това е възможно само с правилните гуми и джанти. Максималният пробег с едно зареждане на батерията е 627 км. Това са най-дългият пробег и най-бързото ускорение в света на електромобилите, хвалят се от Tesla.

Разбира се, тези впечатляващи резултати са възможни с тройния електромотор, както и с подобрения в батериите и задвижването на автомобила. Новата модулна архитектура гарантира и по-бързо зареждане, а Мъск обеща и много повече fast charge станции по целия свят.

Друго, което подпомага бързината на новата Tesla, е най-ниският коефициент на съпротивление, постиган някога. Той се дължи както на по-широкото шаси, така и на някои аеродинамични елементи. Разбира се, обърнато е специално внимание и на гумитеq и джантите, за да може да останем здраво стъпили на земята, а не да полетим с впечатляващото ускорение.

Мъск обърна специално внимание и на сигурността, която новата Tesla ни гарантира. Електромобилите на марката се славят със своите пет звезди на сигурност. Батериите са разположени на пода, за да минимизират риска от преобръщане, структурата е подсилена, а допълнителните системи за сигурност са като бонус без допълнително заплащане. Те разчитат на 12 ултразвукови сензора и 360-градусова камера, за да не изпуснат дори най-малкия детайл в случващото се около нас.

Няма как да пропуснем и футуристичния интериор на електромобила, който отново не ни нашепва, а направо крещи, че това е кола от друго поколение. Воланът е какъвто не сме виждали досега в сериен автомобил, а мултимедията е с наистина впечатляващи размери. Виждаме и подобрен дизайн на втория ред седалки за максимален комфорт.

Tesla Roadster ще ускорява от 0 до 100км/ч за 1.1 секунди

Tesla Roadster ще е с ракетен двигател от SpaceX

Направо ще лети на пътя

Теглото на Model S Plaid е 2161 кг, а цената й ще бъде около 130 хиляди долара. По-интересното е, че дни след представянето на модела Илон Мъск заяви в Twitter, че компанията му спира производствения процес на Model S Plaid Plus, който трябваше да е най-бързият седан с 1100 к.с. А решението за тази стъпка предприемачът обяснява лаконично с това, че Plaid моделът е достатъчно добър.