В опитите си да продължат да се доказват като иноватори напоследък модните марки създават все по-нестандартни и непрактични дрехи и аксесоари.

Кактусите, коркът, ананасът и гъбите и как се прави от тях изкуствена, екологична кожа

Как се прави кожа от ананас (и не само)

Бъдещето е във веган модата

Доказателство за това е и колаборацията между два от модните гиганти - Gucci и adidas. Компаниите вече промотират ексклузивно в сайтовете си чадър, който ще бъде достъпен за потребителите официално на 7 юни.

Още отсега обаче аксесоарът си навлече критики от потребители в Китай. Причината: не може да бъде използван в дъждовно време.

"Чадърът, който продават за 11 100 юана (1700 долара) не е водоустойчив", гласят оплакванията. Някои хора са и по-безкомпромисни, като заявяват: "Голямо, но непотребно модно творение."

Друг китайски потребител пък казва: "Докато съм беден, няма как да ме подмамят да платя за това."

И тъй като Китай е ключов пазар, от който идват голяма част от приходите на водещите луксозни марки, от Gucci побързаха да се защитят.

Компанията изтъква, че на сайта си изрично е посочила: чадърът "не е водоустойчив и е предназначен да предпазва от слънцето или да има декоративна цел". Уточняват също, че не препоръчват и ежедневната му употреба, пише BBC.

Логично е човек да се запита дали в такъв случай изобщо е оправдано да похарчи 1700 долара за чадър, който едва ли не е създаден с цел предимно да събира прах вкъщи.

Според по-толерантните китайски потребители обаче и за почти непотребното творение на Gucci и adidas купувачи ще се намерят.

Adidas, спортните сутиени, рекламата с голи женски гърди и защо Великобритания я забрани

Защо Великобритания забрани рекламата с голите женски гърди

На острова са категорични

"Тези, които са склонни да платят сумата, използват луксозните стоки, за да демонстрират богатството си. На тях не им пука за практичността."