Колкото повече електромобилите навлизат на пазара, толкова повече хора от различни прослойки започват да им се доверяват, а и толкова повече проблеми започват да изникват.

Една такава прослойка се състои от хората, обичащи да прекарват почивката си на къмпинг с личната си каравана, а един такъв проблем е, че караваната тежи и се дърпа, а електромобилите все още имат проблем с максималния пробег.

Казусът е прост. Искаме да идем на почивка с караваната си, закачваме я за теглича на новия ни електромобил - дотук няма нищо нетипично. Интересното обаче е, че максималният ни пробег ще падне значително, а ако сме се запътили към някое затънтено местенце без зарядни станции, това е сериозен проблем. Но Airstream има решение.

Снимка 519262

Източник: Airstream

Емблематичният американски производител на каравани има намерение да пусне на пазара специална каравана с електрическо подпомагане, която "помага" на електромобила, който я дърпа.

По този начин от компанията се надяват да стимулират собствениците на електрически коли да пътуват с караваната си, без да се притесняват, че ще останат без ток в батерията по средата на пътуването.

Снимка 519261

Източник: Airstream

Засега информацията е, че идеята е преминала през концептуалната фаза и Airstream се опитва да открие подходящи партньори в областта на електрическото задвижване, с което да реализира проекта.

Идеята идва навреме, имайки предвид, че в рамките на две години на пазара в щатите се очаква да излязат няколко големи електрически пикапа, с които местните клиенти обожават да дърпат каравани.

До края на следващата година очакваме да станем свидетели на серийни версии на Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Lordstown Endurance, GMC Hummer EV и Ford F-150 Electric. Всички те ще предлагат достатъчно теглителна сила за пълноразмерна каравана.

Снимка 519265

Източник: Lordstown Motors

Информацията около новия проект на Airstream все още е нищожна, но се очаква караваната да изглежда съвсем стандартно, с изключение на един или повече електрически двигателя, които ще са монтирани на осите. По този начин тя няма да разчита единствено на пикапа отпред за задвижването си, а ще му помага, което пък ще се отрази благоприятно на неговия максимален пробег с едно зареждане.

Проблемът е, че тези електромотори също ще имат нужда от батерии, което пък ще направи караваната значително по-тежка. Стига до тогава да не се измислят начини за олекотяване на конструкцията, разбира се.

Снимка 519263

Източник: Tesla

От инженерна гледна точка проектът крие много предизвикателства, като например как двете превозни средства ще комуникират помежду си и ще работят в хармония.

Ако Airstream успее да реши уравнението правилно, това означава, че хиляди хора, загрижени за опазването на околната среда, ще могат да къмпингуват с чистата съвест, че не са допринесли за глобалното затопляне с нито един грам въглеродни емисии. Поне не директно от ауспуха на гигантския си пикап.