Ryanair отново успя да вбеси свои пътници, след като повече от 150 клиенти се оплакаха, че са били засегнати от нечестни такси за промяна на името.

Около 162 пътници подадоха жалби, заявявайки, че нискотарифната авиокомпания автоматично променя фамилиите на техните придружители след резервацията, за да съответства на тази на купувача на билетите.

Ако клиентите не забележат грешката в 24-часовия гратисен период на Ryanair, им се начислява огромна сума за коригиране на името на пътника.

Мартин Люис, основател на MoneySavingExpert, пише до авиокомпанията, както и до Гражданската въздухоплавателна администрация, призовавайки Ryanair да спре да наказва клиентите за тяхната собствена (очевидно техническа) грешка.

Доказателствата, получени от MoneySavingExpert, показват "ясен модел" според Люис, който се изразява в следното: пътниците резервират полети за второ лице (или повече) с различни фамилни имена, след което системата за резервации на Ryanair автоматично променя фамилиите на техните придружители, за да бъдат същите като фамилията на водещия пътник или титуляра на сметката.

И така хората, които не са забелязали грешката в рамките на 24 часа, трябва да заплатят 115 британски лири, за могат да въведат правилното име на пътника.

Много от засегнатите лица си резервират изцяло нови полети, тъй като това се оказа по-евтино от плащането на таксата за промяна на името.

Ryanair, една снимка и един скандал

Ryanair, една снимка и един скандал

В какво обвиняват авиокомпанията

MoneySavingExpert за първи път повдигна въпроса през декември, след като много потребители се свързаха със сайта, който получи общо 268 жалби.