Добре известно за много от нас е, че изкуственият интелект и роботите ще завземат все повече от работните ни места и все по-често ще виждаме машини, където доскоро са работели хора. 

Защо Hyundai ще продължи да използва физически бутони в автомобилите си

Hyundai не се отказва

Екраните изглеждат страхотно, но...

Едно такова място изглежда ще са бензиностанциите. 

Тази седмица Hyundai демонстрира робот с названието Аutomatic Charging Robot (ACR), който може сам да се закачи към кола и да започне да я зарежда, като в демонстрацията виждаме как това с случва с един IONIQ 6. 

Снимка 611311

Източник: Hyundai

Hyundai не е първият производител на автомобили, който мечтае за подобна концепция, но изглежда е най-близо до превръщането й във функционална реалност. 

Във видеото виждам, че е възможно да се инициира функцията за дистанционно интелигентно паркиране на автомобила, която му позволява да се върне автономно на място за паркиране и да се свърже със зарядното.

Станцията може автоматично да разпознае и отвори порта за зареждане и да постави щепсела с перфектна точност. 

След като зареждането приключи, роботът се изважда сам от колата, затваря вратата за зареждане и връща щепсела в изходна позиция.

ACR е оборудван 3D камера и използва AI, за да навигира и маневрира около превозното средство и станцията за зареждане, без да се блъска в заобикалящата го среда. 

Цялото устройство е създадено да издържа на прах и дъжд с рейтинг на издръжливост IP65 и е подходящо за „екстремни“ условия. 

Тест драйв, Hyundai Ioniq 5, електромобилите и защо нищо не трябва да е на всяка цена

Hyundai Ioniq 5 - доказателството, че колите на ток могат да са революционни и класически

И защо нищо не трябва да е на всяка цена

Hyundai смята творението си за категорична бъдеща необходимост в подкрепа на шофьорите с увреждания и трудна подвижност, за които може да е твърде трудно да се справят сами със щепселите за зареждане,