2020 г. бе труден период не само за Huawei, но и за целия пазар на смартфони. Резултатът е, че продажбите в Европа спаднаха с цели 14%.

Xiaomi и каква е прогнозата за продажби на компанията за 2021 г.

Ще стане ли Xiaomi най-големият производител на смартфони през 2021 г.

Може ли компанията да изпревари и Samsung

Основен виновник за това са пандемията и последвалият икономически спад, но за трудностите на Huawei допринесоха и затрудненията в производството, както и ограниченият достъп до екосистемата на Google.

По данни на Counterpoint продажбите на телефони на китайския производител на нашия континент са спаднали с 43% спрямо 2019 г. и в края на годината компанията е държала едва 12% от европейския пазар.

Снимка 521034

Източник: Counterpoint

Бихме предположили, че Apple и Samsung са спечелили най-много от отлива при Huawei, но това не е точно така.

Реалният победител се оказва Xiaomi, чийто продажби на телефони през 2020 г. са скочили двойно, отреждайки му 14% от европейския пазар и третото място при компаниите с най-много продажби.

В същото време пазарният дял на Samsung и Apple е нараснал с респективно един и три процента, но и двете компании бележат спад в продажбите спрямо 2019 г. съответно с 12 и с 1%.

Снимка 466261

Източник: lifestyle.bg

По-високият процент на спад при Samsung се отдава на слабия интерес към миналогодишните флагмани на компанията и силните продажби на iPhone 12.

Като оставим Xiaomi настрана, впечатление прави ръстът и на други китайски марки, които изглежда също печелят доста от отлива при Huawei.

Oppo например вече е на пето място по продажби в Европа и през 2020 г. компанията е успяла да удвои пазарния си дял и да реализира 83% повече продажби спрямо 2019 г.

Снимка 499627

Източник: iStock

Realme е другото име, което грабва вниманието ни и регистрира ръст от над 1000%, изравнявайки пазарния дял на OnePlus, възлизащ на 1%.

Apple, Samsung, Xiaomi и десетте най-продавани смартфони през 2020 г.

Топ 10 на най-продаваните смартфони през 2020 г.

Как се подели пазарът през миналата година

Прогнозите за 2021 г. са сходни, като очакванията са, че продължаващите трудности за Huawei ще позволят на споменатите китайски марки да завземат още от пазара на нашия континент.