Excel е една от най-често използваните компютърни програми днес. Тя разполага с най-различни функции, които позволяват да се правят всякакви таблици и сметки. Business Insider публикува няколко трика, които ще улеснят и ще съкратят времето ви за работа на Excel.

1. Прескачане от работен лист в друг работен лист с комбинация от бутоните Ctrl+PgDn и Сtrl+PgUp:

2. Прескачане от начална клетка в таблицата в крайна клетка и обратно с бутоните Ctrl+стрелките:

3. Маркиране на съседни клетки с използването на Ctrl+Shift+стрелките:

4. Копиране на формула или стойност надолу по таблицата – не е нужно да плъзгате мишката надолу, а само да кликнете два пъти с мишката върху първата вече попълнена клетка:

5. Смяна на форматирането на цифрите – за десетична запетая с Ctrl+Shift+!; за долари с Ctrl+Shift+$; за процент с Ctrl+Shift+%:

6. Комбиниране на думи - трябва да направите колона с от две имена, например, като те се съдържат в две отделни колони. Можете да ги комбинирате заедно в една колона, като използвате знака &. Той обединява две или повече думи. Важно е обаче да не се забравя разстоянието между думите: =(първа дума)&” “&(втора дума):

7. Генериране на произволна стойност – при изписването в дадена клетка на функцията RAND(), програмата генерира произволна стойност между 0 и 1. Стойността може да се преизчислява с натискането на F9: