Причината за "хейтърската" вълна, която се надигна срещу Бионсе е новата й песен "Formation”, която тя промотира на шоуто на полуврeмето на Супербоул, както и начина по който дивата беше решила външния си вид.

Протестът се организира в Манхатън, пред сградата на Националната футболна лига, на 16 февруари, когато в продажба се пускат билетите за турнето на дивата "Formation", което тя обяви именно на финала на първенството.

Някои от най-големите критици на Бионсе, които я обвиняват в подкопаване на доверието към полицията и властите, е и бившият кмет на Ню Йорк Рудолф Джулиани.

В песента "Formation" и видеото към нея определено не липсват политически елементи – в един от кадрите певицата пее седнала върху покрива на залят от наводнението в Ню Орлиънс полицейски автомобил. С текста си, Би директно засяга темата за полицейското насилие, бедността сред чернокожите и разрушенията след урагана Катрин.

По време на концерта на полувремето, Бионсе и танцьорките й носеха бодита с полицейски якета отгоре. Черният кожен костюм на "Dsquared" с патрони, който беше обякла дивата, бе планиран да отдаде почит на Майкъл Джаксън, но се оказа, че предизвика и други асоциации.

За капак, Бионсе и компанията й от танцьорки, също облечени във военен стил, отправиха знака на "Черните пантери". ( Афроамериканска организация за граждански права на чернокожото население. Тя е активна в САЩ от средата на 1960-те до края на 1970-те години).