Драмата с недостатъчното място между седалките е съществена за все повече хора, особено покрай бума на нискотарифните компании. Да стигнем до много точки по света (особено по-близки), вече ни е най-евтино по въздух.

Но, за сметка на икономията, си гарантираме няколко часа в доста неудобна поза, близка до ембрионалната. Разбира се, подобно неудобство не ни чака на борда, ако си платим за седалка с допълнително място или за билет в бизнес класа.

А ето каква е ситуацията при средностатистическите пътници и най-използваните самолети.

Снимка 373748

Източник: iStock

Ако в началото на пътническата авиация тя е достъпен лукс за отбрана група от обществото и основната цел е тези хора да се чувстват удобно по време на полет, сега придвижването със самолет не е привилегия, а по-скоро удобство.

За да могат да се превозват повече пътници, на които да се осигури и по-ниска цена на билета, но все пак упражнението да остане рентабилно на авиокомпанията, самолетите сякаш се "разшириха" и започнаха да побират много повече хора от преди

В рамките на 25-30 години разстоянието между седалките в икономична класа и при нискотарифните компании се е смалило с цели 10 сантиметра. Освен това, самите седалки също вече са по-тесни - с около пет сантиметра, пише Business Insider.

Снимка 373749

Източник: iStock

Така разликата между най-тесните и най-широките седалки става около 10 сантиметра - 42 на 51 в първа класа. Това, разбира се, повлиява осезаемо на комфорта и качеството на съня, ако сме от онези, които използват полета, за да подремнат.

Как да си осигурим евтини самолетни билети през 2018 г.

Как да си осигурим евтини самолетни билети през 2018 г.

Съвети от експертите в бранша

Но, съдейки по засиления интерес най-вече към нискотарифните компании, явно сме склонни да се прежалим, за да платим по-ниска цена на билета. А и, все пак, винаги имаме избор - срещу съответната сума.