Не е тайна за никого, че социалните и музикалните платформи следят какво и кога гледаме, и си водят записки. Тези данни, разбира се, след това се продават на различни институции, така че да могат и те максимално ефективно да маркетират собствените си продукти.

Как да защитим данните си във Facebook

Как да защитим данните си във Facebook

И да ограничим правомощията на приложенията

Скорошна статия на The Guardian обаче разглежда поведението на Spotify спрямо данните на потребителите си от друга гледна точка.

Изглежда, че ценните данни вече не са толкова обвързани с конкретен изпълнител или песен, колкото с цялостното ни емоционално състояние.

Spotify увеличи песните, които потребителите могат да свалят

Новото подобрение в Spotify

Слушането на музика става още по-приятно

Най-голямата музикална платформа записва кога, къде и по колко време слушаме определени песни, и по тези параграфи съставя емоционален профил за всеки един от нас.

Снимка 377664

Източник: iStock

Така гениите от Spotify са открили, че феновете на "Lose yourself" на Еминем и "What do you mean" на Джъстин Бийбър, са с по-висок рейтинг на психопатологични заболявания.

Доста страшно звучи, но пък тази информация е безценна за банките например, които могат да съставят специални предложения, много точно отговарящи на емоционалното състояние на клиента.

Така продажбата става по-лесна от това да продадеш сладолед на дете.

Снимка 349061

Източник: GettyImages

Анди Халдан, главен икономист в Английската банка, съобщава пред The Guardian, че институцията от 2017 г. насам много усилено купува подобен тип информация от Spotify и създава обществени психопрофили.

Тим Кук говори за следенето в интернет

Тим Кук говори за следенето в интернет

“Нещата са тотално извън контрол”, казва СЕО-то на Apple

"Нищо не издава повече за личността на човек от музиката, която слуша, и порното, което гледа," казва служител на Spotify. 

Еминем, Machine Gun Kelly, G-Eazy и войната между тях

Рап войната, която Еминем разпали

Неуважението в рапа добива нови размери

Време е да извадим грамофона и червените видеокасети от мазето, пък да ги видим тогава спотифайците. Шегата настрана, но следенето в интернет загрубява бавно, но твърде сигурно.