В днешно време рядко е нужно да рискуваме с нов продукт или място - почти за всяка обувка, мебел, хотел или ресторант има отзиви онлайн. Десетки приложения ни помагат да открием подходящото, като повечето от тях разчитат на ревютата на обикновени потребители като нас самите. В конкретния случай говорим за ресторантите и за това как ревюто ни да бъде максимално полезно както за бъдещи клиенти, така и за самото място.

Снимка 384246

Източник: Facebook / Three Coins

Можем да открием отзиви за ресторанти, кафенета и барове в Google, Foursquare, TripAdvisor и дори Facebook. Изкушенито да добавим и собственото си мнение, ако сме го посещавали, е голямо. Но не може да даваме отзив за място, което не сме посещавали от повече от шест месеца - персоналът се сменя, менютата също.

Не би трябвало да се изказваме с мнение за храна, която не познаваме добре или дори мразим. Разбира се, че ще напишем "Храната не ставаше за нищо", ако сме в индийски ресторант, а ненавиждаме екзотични подправки. Ревюто ни малко от малко трябва да е обективно.

Снимка 376252

Източник: iStock

Когато имаме някакъв проблем с поднесените блюда, първо трябва да се обърнем към сервитьора, а след това да публикуваме отрицателни отзиви. Сбъркана поръчка? Бързо ще я сменят. Изстинала супа? Могат да се извинят с отстъпва в сметката или безплатен десерт. Не бива да бързаме да заклеймим мястото, без да сме му дали възможност да се поправи.

Критиката ни трябва да е конкретна. Да напишем "пицата е гадна" е далеч по-безполезно от "тестото на пицата беше тънко, но плънката е недостатъчна."

Снимка 357837

Източник: iStock

Едно от полезните неща на отзивите онлайн е, че ни дават представа за ценовия клас на мястото. Винаги, когато можем, е добре да споделяме цени на блюдата, които поръчваме.