Ето че и тази година изтече неусетно. Дали сме доволни от 2018г. или не, вече няма особено значение. Тя е зад гърба ни и трябва да гледаме само напред, където ни очаква новата 2019 г. 

Смяната на годината винаги се приема като едно ново начало, подходящ повод да си обещаем да бъдем по-добри със себе си и другите, да направим това, което все не успяваме. Но новогодишните обещания са и тези, които най-често нарушаваме, и то някъде към средата на януари.

Дали пък това не е така, защото не знаем наистина какво да си обещаем и какво да изискваме от себе си, за да постигнем желаната цел? Ето няколко научно обосновани обещания, за които вероятно не сме се замисляли и които е добре да тестваме. От утре, например.

Снимка 397764

Източник: iStock

Сънят

Може би не му обръщаме достатъчно внимание, а трябва. Именно от съня, неговото качество и количество зависи голяма част от живота ни. Няма как да отслабнем и да се храним по-здравословно, ако страдаме от безсъние.

Затова, ако имаме проблеми със съня, трябва да започнем първо с тяхното решаване. И началото се поставя със самодисциплина. Лягаме и ставаме по едно и също време, осигуряваме необходимите условия в спалнята и не ползваме електронни устройства поне час преди сън.

Ако тези мерки не дадат ефект, по-добре да се консултираме с лекар. Когато спим достатъчно - минимум шест и максимум осем часа на нощ, ще се чувстваме по-добре, ще изглеждаме по-млади и свежи, няма да ни се ядат вредни храни, ще имаме енергия за тренировки, а метаболизмът ни ще работи много по-бързо.

Снимка 397772

Източник: iStock

Движение

Едно от най-честито новогодишни обещания е свързано с ходенето на фитнес и спортуването като цяло. Но ако досега подобен тип занимания не са намирали никакво място в ежедневието ни, шансът ентусиазмът ни бързо да секне е доста голям.

Вместо това, трябва да започнем промяната си от другаде - движението. То може да бъде под формата на 15 минути йога сутрин, връщане пеша от работа или задължителни разходки през уикенда. Това са малки промени с голям ефект не толкова върху физиката, колкото върху тонуса и съзнанието ни. И с тях идва мотивацията за още и още.

Спортуване

Ако вече сме направили своите първи крачки в активния начин на живот, но искаме още от 2019г., най-важното е да имаме конкретна цел. Не просто да ходим на фитнес четири пъти в седмицата, а да стегнем определени части от тялото, да влезем в онази рокля или защо не да приличаме на любимия си фитнес мотиватор.

Освен това, въобще не е необходимо да се ограничаваме до упражненията в залата, ако не са ни на сърце. Тогава вероятно ще се откажем от фитнеса, а ни не искаме това, нали?!

Снимка 359163

Източник: iStock

Просто трябва да експериментираме с различни спортове и различни групови тренировки, докато не намерим това занимание, което ни доставя и удоволствие, а не само позитивите от физическата активност.

Диетите

Още една болна тема, когато говорим за новогодишни обещания. Обещаваме си да не ядем любимите си вредни храни, да се ограничаваме в количествата, да не нападаме хладилника по нощите, да закусваме...

И скоро след това се оказва, че подобни думи са прекалено силни за нашата воля. Добре, какъв е проблемът? Най-вероятно в това, че все не ни остава време да си готвим вкъщи и ядем навън или нещо набързо и в никакъв случай полезно.

Снимка 387767

Източник: iStock

Ако искаме да спазваме хранителен режим и да видим резултатите от него, трябва да планираме храненията си и да ги приготвяме у дома. Звучи доста трудно и наистина не е лесна работа, но целта оправдава средствата.

Когато ядем готови храни, нямаме никаква идея колко точно сол и захар приемаме, но със сигурност не е никак малко. И после се чудим защо кантарът все не мърда...

Алкохолът

Разумното посягане към чашката също е сред новогодишните обещания на мнозина. Но да пием по-малко (или въобще да не пием) е добро решение не само за черния дроб, бюджета и съвестта ни. Алкохолните напитки са едни от големите врагове на желанието ни да отслабнем. Особено ако сме фенове на коктейлите, пълни с калории.

И при алкохола, както при много други неща, е важно да намерим златната среда. Чаша вино преди лягане не само не е вредна, но и е полезна. Но пък редовните пиянски запои през уикенда надали ще доведат до нещо добро. Така че - умната.

Снимка 386303

Източник: iStock

Продуктивност

Ако от късметчетата ни се е паднало "работа", а и сме решили, че е крайно време да получим повишение, значи е време за промяна. Може би смятаме, че работохолизмът е ключът към успеха, не е точно така. Безсънните нощи може да водят до моментен резултат, но в крайна сметка е най-вероятно да стигнем до бърнаут. 

Затова най-доброто обещание, което можем да си дадем, е да почиваме по-често и по-ефективно. Подходящият начин за това е строго индивидуален - разходки сред природата, пътувания, четене на книги, срещи с приятели. Важното е да можем да изключим, за да включим след това на пълни обороти, пише Business Insider.

Снимка 380226

Източник: iStock

Четене

Като заговорихме за него, да разлистваме книги по-често е едно от най-добрите новогодишни обещания, които можем да си дадем. Доказано е, че четенето не само развива умствения потенциал и въображението, но и ни прави по-социални, по-съпричастни към живота на другите.

Четенето е и един от основните ключове към успеха, посочвани от редица богати и влиятелни личности, като Бил Гейтс и Илон Мъск. Затова - поставяме си конкретни цели - по една книга на месец не е особено предизвикателство, но със сигурност е страхотно обещание.

Снимка 341283

Източник: iStock

Щастие

Сякаш няма универсална формула за неговото постигане. И то никога не е пълно. Но, според редица научни изследвания, времето, което прекарваме с най-близките и обичани хора е това, което ни прави най-щастливи. 

Различните новогодишни обещания

Различните новогодишни обещания

Продължаваме да пушим и няма да слабеем

Затова е добре да разчистим графика си за 2019г. и да планираме времето си така, че винаги да остава от него за семейството и приятелите ни.