Facebook посрещна и - явно, ще изпрати 2018 г. със скандал. Последните месеци за компанията минаха под знака на непрестанни обвинения от различни страни, предимно за това, че служат на първо място на финансови интереси, а след това - на потребителите.

Най-голямата социална мрежа успя да загуби доверието ни и вече все по-често се замисляме доколко информацията, която споделяме, е наистина защитена. Особено когато на преден план излизат подробности като тези.

Първо беше скандалът с Cambridge Analytica и предоставените им данни. Според последната информация в Time, това количество информация значително е намаляло в сравнение с друго, което има различен получател.

Facebook работи и в комбина с други големи компании - около 150 на брой, на гърба на потребителите си. Това се изразява в даване на достъп до личната кореспонденция на десетки милиони потребители. Понякога този достъп е не само за прочитане на съобщенията, но дори за изтриване, модериране или писане на някои.

Партньорите на Маркс Зукърбърг и неговата империя са наистина много и различни, а сега за първи път се назовават с имената си. Като започнем от Канадската централна банка и стигнем до Netflix, Amazon, Spotify...

Търсачката на Microsoft - Bing, може да вижда имената на всичките ни Facebook приятели, дори да сме ги скрили от личния си профил. Amazon получава информация за своите потребители и техните профили в социалната мрежа.

Снимка 396162

Източник: iStock

И за цялото това съдействие социалната мрежа не получава директна финансова облага (или поне така се твърди). Просто компаниите са като продължение на Facebook и когато се съгласяваме с неговите условия, ние даваме съгласието си цялата информация, която споделяме, да бъде достъпна и от партньорите.

А в замяна компаниите също дават информация за нас, която получавам под формата на предложения в графата "хора, които може би познаваме". Броят на хората, които си правят профили във Facebook, също се увеличава, пише Daily Mail.

Действията на Facebook стават все по-нелепи

Действията на Facebook стават все по-нелепи

Павилион за горещ шоколад и празни приказки

Ясно е, че всичко е въпрос на бизнес и редица договорки. Но за нас остава въпросът къде между тях е нашата неприкосновеност и защо съобщенията се наричат "лични", ако до тях могат да имат достъп стотици фирми...