През 1996 г. светът се запознава с интригуващ концепт, който се появява на автомобилното изложение в Париж. С него една германска компания цели да покаже как според нея биха изглеждали колите от бъдещето.

Компанията е Mercedes-Benz, а концептът се казва F200 Imagination.

В началото на 90-те от Mercedes създават серия от концептуални автомобили, натъпкани с последните нововъведения в технологичния свят.

Вторият им опит е именно F200 Imagination, който за времето си разполага с брутално сложни системи, които днес отдавна сме приели за даденост. Например биксенонови адаптивни фарове, които променят интензивността си според скоростта на автомобила и специфичните особености на пътя, по който той се движи.

Снимка 352465

Източник: Mercedes-Benz

Но може би най-важното нововъведение в F200 обаче остава страничната въздушна възглавница тип "завеса" - вградена за първи път в автомобил.  

И като стана въпрос за въздушни възглавници, шофьорската такава е монтирана в долната част на таблото, тъй като автомобилът е толкова напредничав, че дори няма волан.

От снимките добре се вижда също, че колата не разполага с конвенционални странични огледала. Вместо тях от Mercedes са инсталирали четири камери в четирите ъгъла на колата. Днес това може и да ни изглежда като проста задача, но в началото на 90-те е звучало като научна фантастика.

В задната броня пък е вградена допълнителна пета камера, която изпраща сигнал до дисплей в интериора, монтиран там, където сме свикнали да виждаме централното огледало.

Снимка 352464

Източник: Mercedes-Benz

Колкото до двигателя, той е 6.0-литров V12 с мощност 394 к.с. и 570 Нм максимален въртящ момент и е комбиниран с 5-степенна автоматична скоростна кутия, с помощта на която се задвижват задните колела.

Колкото и вълнуващ да е външният дизайн на Mercedes F200 Imagination обаче, най-интересната му черта е вътре. Там откриваме не един, а два джойстика, разположени на централната конзола. И двата изпълняват една и съща функция - при натискане напред колата ускорява, при дърпане назад колата спира, а наляво и надясно колата завива в съответната посока.

Снимка 352467

Източник: Mercedes-Benz

Идеята зад всичко това била да може автомобилът да се ползва както в страни с дясно, така и в такива с ляво движение, без да се налага преустройство на конструкцията. Нужно било единствено шофьорът да седне на другата седалка.

Снимка 352466

Източник: Mercedes-Benz

Със своя концепт F200 от Mercedes са искали да демонстрират на какво ще бъдат способни в бъдеще. Ето защо автомобилът е оборудван с нечуваните по това време система за активен контрол на наклоняването на купето, технология за гласово разпознаване, биксенонови светлини, странични въздушни завеси и много други екстри, които днес приемаме за съвсем нормални.

Дори нестандартно отварящите се врати на F200 впоследствие навлизат в серийното автомобилостроене на борда на Mercedes-Benz SLR. Прозрачният покрив, който може да сменя своята пропускливост с помощта на бутон пък, се вгражда в серийната лимузина Maybach 62.

Снимка 352463

Източник: Mercedes-Benz

Колкото до външния дизайн, вероятно мнозина от вас, като нас, са съзрели на снимките характерните черти на S-Class W220 и CL-Class C215.