Новият Aston Martin Vantage има V8 двигател с мощност 503 к.с. и е определян от създателите си като "автомобил с позиция". С него английската компания разкрива как ще изглеждат бъдещите й модели и как ще стават все по-индивидуални и уверени.

Aston Martin Vantage е изцяло нов автомобил с много по-"аналогов" дух, който поставя фокус върху директното и пленяващо усещане зад волана. Това от своя страна пък е пренесено в екстериора и интериора на колата.

"Дизайнерският ни екип се опитва да извади на показ възможно най-голяма част от характера на всяка кола," коментира един от дизайнерите на Aston Martin Сам Холгейт пред британското издание Autocar. Може би именно заради това, новият Vantage "изглежда като ловец, като кола, в която бихте искали да сте, ако преследвате Lamborghini Huracan или Porsche 911."

Снимка 325240

Източник: astonmartin.com

Предницата на английската машина е доминирана от най-ниско разположената функционална радиаторна решетка, която някога е била използвана в сериен Aston Martin. Предният капак е изпъкнал и има минималистични стилистични черти, а под него е монтиран туин-турбо V8 двигател, чието охлаждане, за щастие, не е имало нужда от отвори в капака, които само биха нарушили линиите му.

Това не важи за предните калници, които имат специални отвори, наподобяващи хриле, точно зад предните колела. Те се грижат за отвеждането на горещия въздух от спирачките и успокояват въздушните вихри около джантите, намалявайки цялостното аеродинамично съпротивление на колата.

Снимка 325233

Източник: astonmartin.com

Безспорно обаче най-драматично е стилистичното оформление на задната част на купето, която е доминирана от голям дифузьор, което е абсолютна новост за конвенционален сериен модел на Aston Martin. Холгейт смята, че именно дифузьорът може да бъде възприеман като подписа на Vantagе. "Ако тази кола ви изпревари на пътя, със сигурност ще знаете, че това е Aston Martin," казва още той пред Autocar.

За да запази първичния си характер, новият Vantage няма активна аеродинамика, но за сметка на това генерира огромно количество притискателна сила благодарение на агресивните си спойлери, гладкия под и агресивния дифузьор под задната броня.

Снимка 325231

Източник: astonmartin.com

Новият Vantage е изграден около 4.0-литровия туин-турбо V8 двигател на Mercedes-AMG, който се използва и от DB11. Тук той разполага с 503 к.с. и 685 Нм в диапазона 2000-5000 об/мин, отбелязвайки малък напредък спрямо DB11.

Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 3.6 секунди, а максималната скорост достига 313 км/ч при среден разход на гориво от 10.5 л/100 км. Интересното в случая е, че моделът е изграден около V8 мотора на Mercedes, но архитектурата позволява и монтиране на по-голям V12 двигател, като такава версия очакваме в близко бъдеще.

От компанията не обявяват планове за производството на хибридна версия на това поколение на Vantage, но такава най-вероятно ще бъде разработена за следващата генерация. Освен това, от британската компания дадоха да се разбере, че от 2025 г. всеки техен модел ще има и електрическа версия.

Снимка 325235

Източник: astonmartin.com

Мощността на Vantage задвижва задните му колела с помощта на монтирана на задния мост 8-степенна ZF скоростна кутия с електронен диференциал с ограничено приплъзване, който поддържа режими на работа за векторно разпределение на въртящия момент и динамичен контрол на сцеплението.

Новият електронен заден диференциал, наречен E-Diff, е разработен с идеята да осигури по-солидното представяне на автомобила на дълги прави и в бързи завои. От следващата година моделът ще се предлага и с механична скоростна кутия.

Шасито е базирано на същата структура от слепени алуминиеви детайли, използвана от DB11, макар че от Aston Martin твърдят, че 70% от компонентите в архитектурата са изцяло нова разработка за Vantage. Така или иначе, колата тежи 1530 кг без шофьор и течности.

Отпред окачването е с по два носача на колело, а отзад е многораменна система, като за разлика от DB11, задната подрамка е закрепена с твърда връзка за монокок структурата, а не с гумени тампони. Целта на инженерите е била да увеличат устойчивостта на усукване на купето и да осигурят на шофьора по-добро цялостно усещане от управлението на колата. За същото се грижат и адаптивните амортисьори, които имат три различни режима на работа: Sport, Sport Plus и Track.

Снимка 325229

Източник: astonmartin.com

Новият Aston Martin Vantage стъпва върху 20-инчови джанти, окомплектовани със специално разработени за модела гуми Pirelli P Zero. Отпред спирачната система ползва двукомонентни 400-милиметрови стоманени дискове, а отзад са монтирани солидни вентилирани дискове с размер 360 мм. Карбоново-керамична спирачна система също ще се предлага, но срещу заплащане.

Купето е дълго 4465 мм, широко е 2153 мм (с огледалата) и има междуосие от 2704 мм. Теглото е перфектно разпределено в съотношение 50/50 между предния и задния мост, а багажникът е с обем 350 литра, което прави автомобила подходящ и за дълги пътувания.

Интериорът продължава аналоговата тематика на екстериора, като всички уреди са обърнати към шофьора, а системите се управляват от комбинация от класически превключватели и въртящи се контролери. Всички те са разпределени в обособени групи на централната конзола, в зависимост от съответното звено, за което се отнасят.