Бежанската вълна в Европейския съюз в последната година накара големите дизайнери да работят още по-упорито. Те първи я уловиха и спечелиха. 

От няколко седмици всички говорят за извънредната колекция на един от най-добрите екипи в модата – Доменико Долче и Стефано Габана. Миналата пролет им хрумва да направят дрехи, изцяло насочени към жените в Близкия изток, сякаш за да подпомогнат интеграцията им. Също и да покажат колко красиви може да бъдат облеклата на мюсюлманките. През лятото те са напълно готови и избират за рекламно лице на тази колекция българския модел Павлина Енева. Тя е на 22 години, от Пловдив и работи за модна агенция “Ивет фешън”. Сега живее в Милано, където през юни снима фотосесията за италианските дизайнери. Заради снимките ѝ се наложи да сложи абая и хиджаб – това са два от основните елементи, с които дизайнерите направиха впечатление и привлякоха още клиенти.

Абая е нещо като дълга до земята пелерина, която обаче може да има и ръкави. Тя се облича върху дрехите и се носи на обществени места. Обичайно е черна, но може да бъде украсена с пайети и бродерии. Т.нар. хиджаб всъщност е забрадката, която арабските жени слагат на главата си и понякога прикриват с нея лицето си.

Основните цветове в лимитираните дрехи, предназначени за жените от Арабския свят, на Доменико Долче и Стефано Габана са черно, бяло и слонова кост. Някои от тях имат принт на червени рози, маргаритки, лимони и големи бели точки – все неща, които ще са актуални това лято.

Тъканите, от които са изработени дрехите, са меки и фини – коприна, сатен и жоржет. Основно присъствие има и дантелата, която е едра и плътна.

Изборът на дизайнерите да отделят време и средства, за да се опитат да се наложат на пазара в Арабския свят, не е съвсем случаен и непредвиден. Двамата правят проучвания, допитват се до експерти и установяват, че това е ниша, която се развива бързо и тепърва ще им носи голяма печалба.

Според доклад на нюйоркската информационна компания “Томсън Ройтерс” мюсюлманските жени по света са похарчили $ 266 млрд. за облекла и обувки само през 2013 година, като се очаква през 2019 година да отделят до $ 484 млрд. Освен това в момента ръстът в търговията на дребно в Арабския свят изпреварва Азия и Русия, които досега винаги са били номер едно по продажби.