Стремително развиващият се корейски автомобилен производител е първият нелуксозен бранд, който оглави проучването за качество (IQS) за последните 27 години

Докладът анализира мнението на собственици за период от 90 дни след покупката на автомобила. Оплакванията за КИА са минимални в сравнение с останалите марки, които се предлагат на американския пазар

Спортидж и Соул са номинирани за най-добрите модели в съответния сегмент; още 3 модела с марка КИА са в топ 3 на най-желаните автомобили в Съединените щати, пише auto-press.net.

Американската асоциация J.D. Power позиционира марката на първо място след проведено проучването за качество (IQS) между общо 33 автомобилни марки. КИА дължи успеха си предимно на бестселърите Спортидж и Соул, които се представиха с топ резултати в респективните категории, докато Рио, Форте и Соренто се подредиха в челната тройка в съответния сегмент. 

След като продажбите на КИА в Америка стремително нараснаха през последните 4 година. и надхвърлиха 600 000 единици годишно, логично марката получи своята отлична оценка в годишния доклад на J.D. Power.

КИА влезе в топ 10 през 2013 г., а благодарение на отличията за Соул и Спортидж  в съответните категории, марката се изкачи до 6-то място в класацията през 2014 година. Миналата година КИА зае престижното второ място след проведено проучването за качество. 

Годишният доклад на J.D. Power анализира мнението на автомобилните потребители в 26 сегмента. IQS оценява удовлетворение от управлението, двигатели и трансмисии и проблеми,  свързани с качеството за период от 90 дни след покупката на автомобила.