„Uprising" е пилотния сингъл на Muse от петия им студиен албум „The Resistance". Официалната дата на излизането на албума е обявена за 14 септември. Записан през изминалата година в северна Италия, The Resistance е изцяло продуциран от самата банда и миксирана от Mark ‘Spike' Stent.

С пускането на парчето „Uprising" са обявени и датите за турнето им в UK през ноември, билетите за което са изкупени в рамките на няколко минути. Това не е нещо необичайно за група продала над 8 милиона албума в световен мащаб, препълнила Уембли в две поредни вечери и получила 5 награди на европейското MTV, 4 Q награди, 7 NME и 2 награди Brit.

Много хора вече си задават въпроса как ще звучи "Тhe Resistance", дали ще отбележи отдръпването от епичните „Absolution" (2003) и „Black Holes and Revelations" (2006) или ще е кулминацията на предишните предизвикателни, дълбокомислени и супер-масивни албуми.

В известен смисъл Muse постигат и двете. По отношение на звука и визията "Тhe Resistance" е техният най-дългосвирещ проект, което само по себе си означава много. Те взривяват чудовищния космически-фънк-рок саунд на Black Holes и надхвърлят рамките на вече познатото. За Muse оставането в комфортната зона на успешния модел би било просто безсмислено.

"В някои от песните наистина се усеща влиянието на съвременното R&B звучене - тежки бийтове, синкопиране, мелодични, ритмични вокали. Дом (Хауърд - барабанистът) направи цялото програмиране на барабаните. Накрая албумът завършва в чисто класически стил. Не е оркестрация, която ще очаквате от една рок банда, изготвили сме си целия аранжимент и партитури. За записите в Милано събрахме 40 музиканта - изключителни професионалисти и отворени към всякакви експерименти", казва фронтменът Мат Белами пред списание Mojo .

Тук той говори за „Exogenesis" - симфония от три части - несъмнено техният най-амбициозен и внушителен проект. Щастливците, успели да надникнат зад кулисите на звукозаписното студио, споделят, че новите парчета звучат просто „гигантски".

Може би текстовете на песните са това, което най-много доближава „The Resistance" до предишните два албума. „MK Ultra" продължава темата включена в песни като „Ruled By Secrecy" (Absolution). Според различните гледни точки песента би могла да се възприема както буквално - засягаща програмите на ЦРУ за контрол над разума и химичните експерименти, така и абсолютно метафорично.

„United States of Eurasiа" е повлияна от публикациите на Збигнев Бжежински и по-конкретно от книгата му „Голямата шахматна дъска".

"Според Бжежински евроазиатските територии (Европа, Азия и Средния Изток) трябва да се контролират от Америка с цел обезпечаване доставките на петрол. Той говори реалистично за света като шахматна дъска. Това съчетано с визията на Оруел в „1984" инспирира написването на песента.", обяснява Мат.

Темата за откровеното насилие в модерния свят, сполучливо реализирана в песни като „Assassin" (Black Holes) и в хит сингъла „Time is Running Out" (Absolution), отново е засегната в „Uprising". В нея е описана гангстерска свада, която според Matt описва футболните хулигани протестиращи срещу финансовата ситуация в страната.

Това са първите стъпки на Muse в продуцирането, развивайки свободно собствената си марка и идентичност.

„Тъй като нямахме продуцент, трябваше да разрешим сами всички спорове около музиката" - коментира Дом наскоро пред NME. "Всеки път когато двама имаха разногласия, зависеше от третия как ще приключи спора."

Друго предимство за триото се оказва липсата крайни срокове и графици. „Имахме неограничено време да творим, което се отрази много по-добре на работата ни". И все пак нуждата от доверие се оказва жизненоважна за завършването на симфонията „Exogenesis". Авторът й Мат споделя: „Трябваха ми малко повече усилия да накарам другите да ми се доверят, но мисля, че се получи страхотно".

"The Resistance"

Track listing:

Uprising
Resistance
Undisclosed Desires
United States of Eurasia
Guiding Light
Unnatural Selection
MK Ultra
I Belong To You
Exogenesis Symphony part I (Overture)
Exogenesis Symphony part II (Cross Pollination)
Exogenesis Symphony part III (Redemption)