Според доклад на фирмата M2, средната цена за направата на една игра се е покачила драстично. Според тях за едно мулти-платформено заглавие отиват между 18 и 28 милиона долара, а цената на хитовете надскача 40 милиона.
Игри като Call of Duty: Modern Warfare 2 и Gran Turismo 5 дори надхвърлят тази граница.
Според изслевдането играта на Activision е струвала 50 милиона долара(но не се споменава бюджета за маркетинг, който според експерти е бил още толкова), а за направата на симулаторът са били отделени 60 милиона.
Тези цифри предизвикаха доста коментари, сред хора в гейминг индустрията. Според тях напрежението, за да се удовлетвори инвеститора може най-бегло да се опише, като "огромно".
"Въпреки, че за последната една година цифрите показват, че продажбите са се увеличили с 10 процента, хората заравят, че разходите са се вдигнали от 2 до 3 пъти", съобщи директорът на Krome Робърт Уолш, пред онлайн изданието Devolp директорът на Krome.
Като се комбинират завишените суми, моментния икономически климат, пиратството и реалните продажби, получавате рецепта за катастрофа, ако качеството не удовлетвори инвеститора или геймърите.
Въпреки целия негативизъм, трябва да се спомене, че Call of Duty: Modern Warfare 2 продаде 4,6 копия за 24 часа, а за първите пет дни от пускането си в продажба направи 550 милиона.